Międzynarodowa konferencja PR w Gdańsku

Inicjatorami Gdańskich Spotkań PR był Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej i Energa Gdańska Kompania Energetyczna SA. Do zorganizowania pierwszej konferencji zaproszono największe przedsiębiorstwa i instytucje trójmiasta, takie jak:
– Elektrociepłownie Wybrzeże SA
– Pomorska Spółka Gazownictwa Sp. z o. o. 
– Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku

Zamierzeniem organizatorów jest rozpoczęcie debaty o kondycji public relations i różnymi formami ich aktywności w przedsiębiorstwach i instytucjach o charakterze użyteczności publicznej.

Wiele polskich instytucji i przedsiębiorstw użyteczności publicznej, które zostały zmuszone stawić czoła nowym realiom rynkowym od lat boryka się z problemami skutecznej polityki informacyjnej i pozyskiwaniem przychylności dla swoich poczynań biznesowych oraz budowania wizerunku firmy przyjaznej, odpowiedzialnej społecznie.

Przedsiębiorstwa i instytucje funkcjonujące od lat w Unii Europejskiej, zdążyły się już – w dużej mierze – uporać z problemami informowania społeczeństwa, kształtowania dobrych relacji z otoczeniem, metodami kreowania odpowiedniego wizerunku, doceniania wagi dobrej reputacji. Stąd obecność na gdańskiej konferencji gości z Francji, Holandii, Szwecji.

Spotkania mają zapoczątkować wymianę doświadczeń pomiędzy polskimi i europejskimi specjalistami, umożliwić rodzimym specjalistom skorzystanie z dobrych i sprawdzonych wzorców.

Organizatorzy liczą, że Gdańskie Spotkania PR wpiszą się na trwale do kalendarza wydarzeń naukowych, oraz staną się płaszczyzną wymiany poglądów i polemik o kierunkach europejskiego public relations.

W trakcie dwudniowej konferencji z referatami wystąpi ponad 20 polskich i zagranicznych przedstawicieli branży PR, będą to m.in.:
Valerie Anne Lencznar – PR Manager ds. Komunikacji w Dyrekcji ds. Europy Kontynentalnej EDF (Francja)
Hans Stoop – rzecznik prasowy komendy policji Rotterdam-Rijnmond (Holandia)
Marek Rybarczyk – agencja Public Profits
Małgorzata Przybylska – rzecznik prasowy PGNiG SA
Martin May – Vattenfall, Vice President, Head of Group Media Relations (Szwecja)
Marek Woźniak – przedstawiciel serwisu internetPR.pl
Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny miesięcznika Brief

Honorowy patronat nad konferencją objęli:
Jolanta Szymanek-Deresz – Szef Kancelarii Prezydenta RP
Mirosław Sawicki – Minister Edukacji Narodowej i Sportu
Donald Tusk – wicemarszałek Sejmu RP
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Rada Miasta Gdańska

Organizację konferencji wsparło wiele firm i instytucji. Partnerzy i branżowi patroni medialni: netPR.pl, internetPR.pl, Piar.pl, CIRE.pl, BRIEF. Patroni medialni: TVP3, Radio Gdańsk, Dziennik Bałtycki, naszemiasto.pl. Sponsorzy: Press-Service Monitoring Mediów, Lasy Państwowe.

Szczegółowe informacje na temat Gdańskich Spotkań PR dostępne są na stronach www.gdanskiePR.pl.