Międzynarodowe badania dla specjalistów PR już rozpoczęte

 Stowarzyszenie European Public Relations Education and Research Association wraz z European Assoaciation of Communication Directors uruchamiają kolejną edycję badania ECM, dotyczącą stanu i nadchodzących wyzwań w obszarze komunikacji strategicznej. Tegoroczna ankieta porusza kwestie związane z m.in. z komunikacją mobilną, gender oraz zagadnieniami istotnymi w najbliższym czasie dla funkcji komunikowania.

Badanie jest skierowane do specjalistów z branży Public Relations pracujących w przedsiębiorstwach, stowarzyszeniach, instytucjach politycznych oraz innych organizacjach i agencjach PR. Co roku w projekcie ECM uczestniczy ponad 2 000 respondentów z Europy, co sprawia, że jest to największy, cykliczny projekt badawczy dotyczący komunikowania. Mimo iż projekt jest w całości przeznaczony do celów badawczych, to dostarcza unikalnej wiedzy na temat najnowszych technik zarządzania komunikacją. Doświadczenie, którym dzielą się profesjonaliści pozwala określić w jakim kierunku zmierza branża public relations. Dostarcza również unikalnej wiedzy na temat tego, na jakim etapie znajduje się branża PR w Europie, a dodatkowo jak na tle innych krajów europejskich wypada Polska. -Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu ma szansę już po raz szósty uczestniczyć w projekcie. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie znaczenia komunikacji strategicznej. Projekt European Communiction Monitor jest doskonałą okazją do poznania jak różne organizacje wykorzystują strategie komunikacyjne i jak zmienia się postrzeganie roli komunikowania w osiąganiu sukcesu organizacyjnego-mówi dr. hab. Waldemar Rydzak.

Tegoroczne badanie jest prowadzone przez 11 renomowanych uczelni wyższych we współpracy z European Assoaciation of Communication Directors ( EACD) i sponsorowane przez agencję public relations – Ketchum. W Polsce koordynatorem projektu jest dr hab. Waldemar Rydzak, adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz prezes agencji public relations Prelite.Wraz z zakończeniem ankiety, uczestnicy otrzymają pełny raport o wynikach badania. Będą mieli również szansę na wylosowanie jednego z pięciu stylowych aparatów z rolką filmu Lomography. Kwestionariusz jest dostępny na stronie internetowej www.communicationmonitor.eu , do 31 marca 2014 roku. Dane osób wypełniających formularz są poufne.

Dr. hab. Waldemar Rydzak

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu