Mieszko S.A. – dobre wyniki trzeciego kwartału 2006

W trzecim kwartale 2006 roku ZPC Mieszko S.A. osiągnęło przychody ze sprzedaży na poziomie 48,338 mln zł, czyli o 13,5% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zważywszy na lipcowe upały, które dotknęły cały sektor spożywczy, jest to wyjątkowo dobry wynik. W pierwszych trzech kwartałach 2006 sprzedaż wyniosła 135,261 mln zł i jest to najwyższa sprzedaż pierwszych dziewięciu miesięcy roku w historii firmy Mieszko.

W trzecim kwartale spółka wypracowała o 2,233 mln zł większą marżę brutto na sprzedaży, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To pozwoliło osiągnąć dynamikę marży na sprzedaży za pierwsze trzy kwartały 2006 w wysokości 10,3% przy wzroście sprzedaży o nieco ponad 6% w ujęciu narastającym.

Poprawa zysku brutto na sprzedaży, mimo dalszych inwestycji w marki spowodowała, iż narastająco od początku roku marża operacyjna EBIT zwiększyła się o 51% w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku.

Dobra zyskowność szła w parze z istotną poprawą płynności finansowej spółki. W pierwszych trzech kwartałach spółka wygenerowała ponad 17 mln zł więcej gotówki z działalności operacyjnej, co przy nieznacznie niższych wydatkach inwestycyjnych netto w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku pozwoliło zmniejszyć zadłużenie spółki.

Na początku trzeciego kwartału b.r. spółka zakończyła pełnym sukcesem proces restrukturyzacji zadłużenia. Kredyty krótkoterminowe w całości zostały zamienione na długoterminowe finansowanie.

Pomimo znacznie większych wydatków promocyjnych w 2006 roku w porównaniu do roku 2005 oraz jednorazowo poniesionych kosztów zamiany zadłużenia, spółka osiągnęła o 1,628 mln zł lepszy zysk netto za pierwsze trzy kwartały 2006 roku niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.