Wzrost udziału w rynku Grupy Allianz w polskim rynku ubezpieczeniowym
Rok 1998 1999 2000 2001 2002 2003 I poł.2004
Udział
w rynku 0,5 % 2 % 3,7% 3,7% 3,8% 5,2% 6%
Grupa planowała pozyskanie jednego miliarda złotych ze składek na koniec roku. Udało się to dwa miesiące wcześniej. Ubezpieczenia majątkowe stanowią 70% a na życie 30% portfela ubezpieczeniowego. Największą dynamikę sprzedaży wykazują ubezpieczenia małego i średniego biznesu, komunikacyjne oraz indywidualne na życie. Średnia dynamika wzrostu zbieranych składek ubezpieczeniowych wynosi 30% i jest najwyższa na rynku wśród dużych grup ubezpieczeniowych. Allianz obsługuje obecnie 410 000 klientów indywidualnych oraz 60 000 korporacyjnych.
Od początku działalności Allianz stawiał na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży. Tworzą ją obecnie: biuro centralne, oddziały (42) i agencje (50), w których pracuje 3000 agentów oferujących zarówno ubezpieczenia na życie jak i majątkowe, brokerzy, dealerzy (550 dealerów reprezentujących 13 marek samochodów)), bank Pekao S.A.
Wyniki finansowe po trzech kwartałach zostaną opublikowane 9 listopada.
*Na podstawie danych za pierwsze półrocze 2004