Milion aktywacji aplikacji IKO osiągnięty. Od dziś kilka nowych funkcji

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego rozwija się bardzo dynamicznie i osiągnęła właśnie skalę niespotykaną dotąd na polskim rynku bankowym – milion aktywacji. Wraz z przekroczeniem tego progu PKO Bank Polski zaoferował użytkownikom IKO nowe, bardzo atrakcyjne funkcje – możliwość dokonywania wpłat gotówki we wpłatomatach przy pomocy kodu BLIK, nowe menu zapewniające jeszcze szybsze docieranie do funkcji aplikacji, możliwość logowania odciskiem palca w aplikacji na Androida, czy wreszcie łatwe dokonywanie płatności za rachunki przy pomocy kodów QR.


Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO Banku Polskim na przełomie 2011 i 2012 roku, a już w marcu 2013 roku Bank udostępnił klientom IKO. Od tego momentu aplikacja jest nieustannie doskonalona, odpowiadając na potrzeby klientów oraz zmieniające się otoczenie rynkowe. Jeszcze w 2013 roku IKO stało się podstawą budowy międzybankowego, powszechnego standardu płatności mobilnych BLIK obejmującego dziś swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

– Kontynuujemy rozpoczętą w 2013 roku rewolucję mobilną i robimy to najlepiej i najskuteczniej na rynku. Jesteśmy technologicznym liderem w bankowości i wyznaczamy rynkowe trendy, a nasi klienci pokazują, że są otwarci na innowacje. IKO jest częścią szerokiego procesu cyfryzacji PKO Banku Polskiego, w ramach którego skupiamy się na ułatwieniu społeczeństwu dostępu do nowoczesnych i zdalnych usług – zarówno tych związanych z bankowością, jak i e-administracją – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Osiągnięcie liczby aktywowanych aplikacji na poziomie 1 miliona było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu zrewitalizowanego mobilnego serwisu iPKO, który zachęca do korzystania z aplikacji mobilnej. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji IKO wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem Bank mógł się pochwalić niespełna 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO, dziś przekroczył 1 milion.

– Milion aktywacji to ogromne osiągnięcie nie tylko na rynku finansowym, ale w ogóle na rynku aplikacji mobilnych w Polsce. O naszym sukcesie świadczy również fakt, że IKO jest najlepiej oceniane wśród aplikacji bankowych w trzech największych sklepach z aplikacjami – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

IKO – wygodne na co dzień


Wraz z rozwojem IKO, zmieniają się także zachowania jego użytkowników, którzy w coraz większym stopniu używają aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. W 3 kwartale 2016 roku użytkownicy IKO wykonali o 240 proc. więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy. W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65 proc. wszystkich transakcji, a w 2016 – już tylko 8 proc. Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12 proc. w 2013 roku do 26 proc. w 2016 r. 48 proc. klientów PKO Banku Polskiego aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec 3 kwartału br. było ich łącznie ponad 1,5 miliona.

Nowe funkcje w IKO


Wraz z przekroczeniem #1milionIKO w aplikacji pojawiają się nowe funkcje:

W 2017 roku PKO Bank Polski planuje dalsze rozbudowywanie aplikacji IKO, w tym wzbogacenie jej między innymi o płatności zbliżeniowe HCE dla MasterCard, przelewy do ZUS i US, kartę kredytową jako źródło pieniądza dla aplikacji, przelewy zagraniczne, zlecenia stałe, wykaz operacji niezrealizowanych oraz czasowe blokowanie kart płatniczych.

PKO Bank Polski gotowy na transformację do ery cyfrowej bankowości


W ramach Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju Bank ściśle współpracuje z administracją rządową, upowszechniając usługi e-administracji będące ułatwieniem dla milionów obywateli i firm. Dotychczas PKO Bank Polski umożliwił składanie wniosków o świadczenie 500+ oraz logowanie do PUE ZUS z poziomu serwisów bankowych, a także jako pierwszy udostępnił możliwość zakładania Profilu Zaufanego, umożliwiającego korzystanie z usług urzędów przez internet.