Bank Millennium opublikował dziś nową strategię na lata 2018-2020. W ciągu najbliższych trzech lat chce pozyskać 600 tys. nowych klientów, zwiększyć sprzedaż kredytów gotówkowych dla nowych klientów o 40 proc. do 2020 roku, osiągnąć zysk na poziomie 1 mld zł netto w 2020 r. i rozpocząć współpracę z fintechami.
– Zgodnie z nową strategią do roku 2020 Bank Millennium zamierza znaleźć się wśród największych, a przede wszystkim najbardziej efektywnych banków w Polsce, co w rezultacie przyniesie podwojenia tempa akwizycji nowych klientów (600 tys. w trzy lata) oraz wiodący w branży zysk dla akcjonariuszy – mówi cytowany w informacji prasowej – powiedział Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium – Sednem nowej strategii jest wykorzystanie mocnych stron organizacji i oparcie ich na pięciu filarach rozwoju. Dzięki inspirującemu środowisku pracy opartemu na kulturze „agile” chcemy też wygrywać wyścig o utalentowanych i zaangażowanych pracowników – dodaje.
5 filarów rozwoju do 2020 roku
- Klientocentryzm czyli jakość i personalizacja na masową skalę. Bank chce być najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce. Dzięki wykorzystaniu Big Data (dane wewnętrzne i zewnętrzne) stworzył praktyczną biznesowo segmentację behawioralną. Wdrożenie oferty rozwiązań finansowych odpowiadających 1:1 potrzebom klientów we właściwym kontekście i czasie nastąpi w 2018 roku (na bazie stworzonego wewnętrznie silnika real-time CRM)
- #Digitalizacja2020. Bank uważa się za lidera bankowości cyfrowej, który bierze aktywny udział w wyścigu po zdobycie bezpośredniej relacji z klientem w warunkach otwartej bankowości. By pozostać bankiem pierwszego wyboru, chce nadal przewodzić w innowacjach, eksplorować nowe platformy i usprawniać codzienne życie klientów.
- Rosnąca wydajność. W kolejnych latach bank planuje dalszą automatyzację – potencjalny wzrost wydajności w back office dzięki aplikacji Artificial Intelligence, pilotażowych projektów w obszarze przetwarzania języka naturalnego i chat-bot’ów.
- Wykorzystanie nadchodzących zmian regulacyjnych. Zdaniem banku, PSD2 i MIFID2 wywierają presję na tradycyjnych graczy, ale oferują też zupełnie nowe możliwości. W najbliższej przyszłości Millennium chce rozpocząć współpracę z fintechami. W poszukiwaniu partnerów będzie się koncentrował na rozwoju działalności biznesowej, a nie budowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Potencjalna współpraca wchodzi w grę tylko w zakresie usług o wartości dodanej, zwłaszcza w segmencie detalicznym i mikroprzedsiębiorstw oraz innowacyjnych i specjalistycznych technologii (biometria, AI, Robo-doradztwo).
- Przyspieszony wzrost. Bank chce w ciągu najbliższych 3 lat podwoić to tempo i osiągnąć dwucyfrowy wzrost wolumenu w wybranych kluczowych obszarach. Jest też otwarty na nowe możliwości w zakresie wzrostu nieorganicznego.
Nowe silniki wzrostu:
- Produkty inwestycyjne – w oparciu o istniejący model obsługi klientów zamożnych i potencjał kanałów cyfrowych bank będzie kierować ofertę do klientów indywidualnych. Wprowadzi przełomowe modele cyborg- i robo-doradcze, by w pełni wykorzystać potencjał kanałów cyfrowych.
- Kredyty konsumpcyjne – bank oczekuje, że rynek consumer finance będzie rósł 6 proc. rocznie. Wobec możliwości jakie daje dyrektywa PSD2 chce zwiększyć sprzedaż kredytów gotówkowych, szczególnie skierowanych do nowych klientów o 40 proc. do 2020 roku.
- Biznes – w oparciu o ofertę bankowości detalicznej bank chce przygotować nową propozycję dla mikroprzedsiębiorstw wykorzystującą przede wszystkim rozwiązania cyfrowe i produkty leasingowe. Do 2020 roku chce zwiększyć bazę klientów o 42 proc..
- Oferta dla MSP i korporacji – będzie bazować na zoptymalizowanym podejściu sektorowym, planowaniu sprzedaży i lepszej ofercie cyfrowej. Do 2020 roku bank chce zwiększyć bazę klientów korporacyjnych o 19 proc..
WB/PRNews.pl/Bank Millennium