MilleWeekend – szansa dla młodych po raz trzeci

Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody: MilleInkubator – pomoc w finansowaniu własnej działalności, MilleInnovation – laptop oraz S-Mille – zagraniczne szkolenie.

Udział w konkursowych zmaganiach i warsztatach jest dla studentów oraz absolwentów wyższych uczelni szansą na zdobycie unikalnych umiejętności, ułatwiających rozpoczęcie życia zawodowego. Podczas MilleWeekendu finaliści będą mogli zaprezentować swoje pomysły. O wyborze najlepszych zdecyduje w najbliższą sobotę Kapituła Konkursowa, w skład której wchodzą przedstawiciele Zarządu Banku Millennium oraz specjaliści z poszczególnych dziedzin. Do udziału w jury konkursu S-Mille zaproszono przedstawicielkę Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

MilleInkubator to okazja zdobycia środków na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Wystarczy pomysł na biznes przedstawić Bankowi Millennium, a on ocenia go zgodnie z kryteriami stawianymi firmom przez banki. Analitycy Millennium oceniają biznes plan, a przyszły przedsiębiorca otrzymuje informacje zwrotną co ewentualnie należy poprawić w dokumencie, aby mógł być zaakceptowany przez kredytodawców. W tegorocznej edycji większość prac nadesłały młode osoby z północnej Polski, np. Szczecina i Gdyni. Wśród projektów zgłoszonych do konkursu znalazły się m.in. pomysły na prowadzenie pensjonatu dla osób starszych i niepełnosprawnych, sprzedaż podręczników elektronicznych oraz usługi projektowania artystycznego.

MilleInnovation bank kieruje do osób kreatywnych, pełnych pomysłów na zmiany, które wkrótce mogą być wykorzystane w bankowości. Idee zastosowania nowoczesnych rozwiązań technicznych w sektorze bankowym w tym roku zdominowały propozycje autorskiego wykorzystania techniki elektronicznego przesyłania danych oraz techniki cyfrowej do identyfikacji osób. Podczas finału prace będą oceniane pod kątem nowatorstwa, korzyści finansowych, wzrostu jakości serwisu po wdrożeniu oraz realności wprowadzenia pomysłu w życie.

S-Mille (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) zainspirowane zostało rosnącym zaangażowaniem firm w działania społeczne i pomoc potrzebującym. Studentów poproszono o przygotowanie propozycji działań, które mogliby podjąć pracownicy banku jako wolontariusze. W pierwszym etapie wzięło udział blisko 200 studentów, a do drugiego zakwalifikowano 62 osoby. Większość pomysłów dotyczyła edukacji dzieci i młodzieży oraz bezrobotnych. Poza tym pojawiały się programy pomocy domom dziecka, hospicjom oraz schroniskom dla zwierząt. Okazało

się, że uczestnicy konkursu bardzo dobrze orientują się w potrzebach społecznych swoich regionów, a nawet konkretnych szkół, ośrodków pomocy, czy organizacji społecznych.

W programach edukacyjnych Banku Millennium biorą udział studenci i absolwenci uczelni wyższych w całej Polsce. W tym roku najwięcej uczestników konkursów pochodzi z Warszawy, Katowic i Szczecina, 75% z nich to panie. Dominują studenci uczelni państwowych: 60% studiowało lub studiuje na uniwersytetach, 25% w akademiach ekonomicznych, a 15% – uczelniach technicznych. Tylko 5% uczestników zdobywa wykształcenie w uczelniach prywatnych.

Bank Millennium już od kilku lat aktywnie angażuje się w organizację praktyk oraz licznych staży dla studentów i absolwentów wyższych uczelni w ramach programu „Come and Grow with us”. Podczas warsztatów na uczelniach studenci biorą udział w szkoleniach na temat rozmowy rekrutacyjnej, zasad oceny kandydatów (Assessment Centre), technik rozwoju kreatywności i wprowadzania innowacji. Konkursy oraz spotkania na uczelniach to jedna z podstawowych form współpracy pomiędzy Bankiem Millennium a młodymi ludźmi. Większość uczestników Programu Rozwoju Kompetencji Menedżerskich People Grow właśnie od udziału w programach edukacyjnych rozpoczynała przygodę z Bankiem Millennium. Na najlepszych czeka praca i szansa rozwoju kariery zawodowej w międzynarodowej Grupie Millennium. Rocznie do banku zgłasza się około 15 tys. młodych osób, zainteresowanych praktyką, stażem, udziałem w programach rozwoju zawodowego oraz pracą.