Ministerstwo Spraw Wewnętrznych stawia na grafikę

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych decyduje się na nowoczesne, graficzne formy przekazu informacji. Statystyki dotyczące pracy tej instytucji oraz podległych jej służb będą przedstawiane w postaci infografik, których wykonanie zlecono agencji GoVisual działającej w ramach Grupy dotPR.

Zlecenie pilotażowe obejmuje stworzenie kilkudziesięciu infografik pozwalających na przedstawienie w czytelny i ciekawy sposób statystyk dotyczących działalności Ministerstwa oraz podległych mu służb, takich jak: Policja, Straż Graniczna czy Państwowa Straż Pożarna. Przewidziano również infografiki dotyczące spraw społecznych
i ciekawostek oraz poradnikowe.

– Infografiki to często najlepszy sposób, żeby przybliżyć obywatelom nie tylko tematy łatwiejsze i ciekawsze, ale również te bardziej skomplikowane zagadnienia dotyczące np. zmian w kluczowych ustawach – mówi Krzysztof Skowronek, partner w Grupie dotPR. – Dlatego cieszymy się, że możemy pomóc Ministerstwu w wykorzystaniu tego narzędzia oraz kreowaniu otwartej i nowoczesnej polityki informacyjnej – dodaje.

Do tej pory efektem współpracy z agencją są m.in. grafiki dotyczące projektu standaryzacji komend Policji, najpopularniejszych imion nadawanych małym Polakom w 2013 r. czy porad na temat tego „Jak nie dać się oszukać w Internecie”. Infografiki trafiają do dziennikarzy, blogerów oraz na strony internetowe Ministerstwa. Część jest opublikowana także w kanałach social media należących do MSW.

Za realizację projektu od strony agencji odpowiedzialny jest zespół w składzie: Krzysztof Skowronek (dotPR) i Michał Bajerlein (GoVisual).

Informacje o Grupie dotPR


Do powstałej w 2007 r. Grupy dotPR należą: dotPR agencja public relations, Get More Social – agencja social media prowadząca bardzo popularny profil marketingowy w serwisie Facebook oraz studio graficzne GoVisual. Specjalizacją tego ostatniego jest wizualizacja danych co w praktyce najczęściej przekłada się na tworzenie infografik i to zarówno tych przeznaczonych do druku jak i internetowych. Wśród dotychczasowych klientów agencji, którzy korzystali z tego narzędzia komunikacji byli m.in.: Grupa Allegro (PayU, Tablica.pl, Stendi), Hicron, John Deere, OleOle.pl.