Młodzi w internecie: rzadziej klikają, częściej słuchają opinii

Internet ma ogromny wpływ na  decyzje zakupowe młodych ludzi. Nie reklamy a opinie innych internautów decydują o ich zachowaniach konsumenckich. To najważniejsze wnioski płynące z raportu Digital Young 2011 „Internet buduje marki wśród młodych”.

Według autorów raportu 45 proc. młodych internautów doświadczyło w sieci zdarzenia, które zmieniło ich stosunek do marki lub firmy. W zdecydowanej większości przełożyło się ono na postawę zakupową (69 proc.). Aż 42 proc. młodych dokonało pierwszego zakupu pod wpływem zdarzeń, które zaistniały w internecie.

Jednym z istotnych czynników wpływających na decyzje zakupowe młodzieży są opinie innych internautów. Fora internetowe wpływają na zmianę stosunku do danego produktu 21 proc. badanych. Aż 64 proc. młodych dyskutuje w sieci ze znajomymi o markach a 55 proc. dzieli się swoimi opiniami z innymi internautami. Swoje zdanie o produktach i markach wyraża na Facebooku 42 proc. badanych.

Reklama internetowa jest dostrzegana przez 85 proc. młodych konsumentów. Podobny odsetek 84  proc. badanych wyszukuje informacji o marce w Google. W reklamy klika 44 proc. młodych internautów, a 22 proc. robi to, gdy reklama jest interesująca. Zdaniem autorów raportu w reklamy graficzne klika nieznacznie więcej osób niż w linki sponsorowane w wyszukiwarce Google (39 proc.).

Według autorów raportu, sieć internetowa stała się dla marketerów głównym medium i kanałem dotarcia do młodzieży. Podmioty, które nie wykorzystują internetu jako narzędzia kontaktu z młodym konsumentem będą tracić rynek.

Grzegorz Marynowicz

Źródło: Bankier.pl