Nowy Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations określił główne obszary działań dla Stowarzyszenia. Wśród priorytetów znalazły się: poprawa wizerunku branży, wzmocnienie PSPR jako organizacji branżowej, zwiększenie nacisku na edukację praktyków oraz rynku w zakresie PR, a także poparte działaniami promowanie członków stowarzyszenia.
Komunikacja pełni coraz ważniejszą i odpowiedzialną funkcję w polskich przedsiębiorstwach. Branża Public Relations zmaga się jednak z kryzysem wizerunkowym, wynikającym z niezrozumienia, bądź nadużywania, terminu PR dla określania nieetycznych praktyk – takich, jak propaganda, czy manipulowanie sztucznie generowanymi wpisami na forach internetowych. Działania polityczne rozmaitych opcji przez przeciwników nazywane są „pijarowymi zagrywkami”, obietnice „pijarowskim mydleniem oczu”, a podszywanie się pod nieistniejących użytkowników na forach internetowych – budowaniem wizerunku. To rykoszetem odbija się na osobach, które profesjonalnie związane są z branżą PR. Takie szkalowanie należy piętnować, sam wizerunek branży natomiast najlepiej budować przez pokazywanie dobrych praktyk i tego, czym PR w rzeczywistości jest.
Jako jeden z priorytetów dla branży, określona została także konieczność edukacji. Żyjemy w dobie przełomu informacyjnego, gdzie coraz silniejszym głosem są media społeczne, gdzie komunikacja jest – siłą rzeczy – coraz bardziej polifoniczna i coraz trudniej się odnaleźć w tym pejzażu komunikacyjnym. Rzetelna edukacja praktyków PR, oparta na teorii i poparta doświadczeniem, stanowi wyzwanie dla tych, którzy z branżą związani są najdłużej i mają w swoim dorobku projekty dla rozmaitych podmiotów. Obecnie, gdy samo studiowanie Public Relations stało się zwyczajnie modne, wyłonienie tych, którzy po latach faktycznie będą mogli nazwać się profesjonalistami, jest zadaniem karkołomnym i wymaga określenia cech pożądanych i niepożądanych w branży już teraz. Taki cel przyświeca obecnej kadencji PSPR.
Budowanie wizerunku branży:
– poprawienie relacji z mediami
– wsparcie Rady Etyki Public Relations
– reagowanie na sytuacje nadużywania terminu PR, łamania Kodeksu Etyki PR
– wspieranie edukacyjnych projektów
Wzmocnienie PSPR w branży:
– rozwój stowarzyszenia, poszerzenie bazy członków
– projekty branżowe (konferencje, nagrody, kampanie)
Edukacja:
– stworzenie Karty Standardów Edukacyjnych
– otwarcie Stowarzyszenia na projekty edukacyjne
– wsparcie pracowników merytorycznych, naukowców, pomoc wydawnicza i promocyjna dla prac związanych z PR
Promowanie członków stowarzyszenia:
– dostarczanie eksperckich wypowiedzi i materiałów dla mediów
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations