.Mobi szansą dla turystyki

Polskie firmy kupiły około 500 domen mobilnych i jesteśmy na 25. pozycji na świecie pod względem ich ilości. Pierwszą polską domeną była era.mobi.

„To tylko pozornie mała liczba. Porównując ilość firm nowych technologii, które funkcjonują w USA i w Polsce, można powiedzieć, że wynik jest całkiem niezły” – mówi Marcin Majerek z firmy Domeny.pl, rejestrującej domeny .mobi. „W pierwszej kolejności domeny te rejestrowały poważne firmy z branży telekomunikacyjnej. Ale zauważamy już wzrost zainteresowania ze strony zwykłych użytkowników sieci” – dodaje.

Dlatego już wkrótce może być problem z praktycznymi nazwami domen. Masowo rejestrowano takie nazwy jak: wisla.mobi, krynicamorska.mobi, sopot.mobi, czy agroturystka.mobi.

„Stosunkowo duża liczba tego typu nazw domen uświadamia potencjał mobilnego internetu, zwłaszcza w usługach turystycznych” – przekonuje Marcin Majerek.

Jego zdaniem udział domen mobilnych w rozwoju polskiej branży turystycznej może być większy niż w przypadku domen Unii Europejskiej. Połączenie technologii mobilnej z promocją turystyki wydaje się być idealne.