Mobilna autoryzacja w Getin Banku

Kolejny bank wprowadził do swojej aplikacji mobilną autoryzację. To alternatywny dla kodów SMS sposób zatwierdzania transakcji w bankowości internetowej.

Ostatnia aktualizacja aplikacji Getin Mobile wniosła mobilną autoryzację. Jest to nowy sposób zatwierdzania przelewów w bankowości internetowej. W trakcie zlecania dyspozycji, zamiast przepisywania hasła z SMS-a otrzymujemy powiadomienie push z aplikacji. Znajduje się w nim informacja ze szczegółami dyspozycji i prośba o zatwierdzenie przelewu. Nie trzeba już podawać hasła z kodem.

Johnqsbf, YAY Foto

Mobilna autoryzacja to stosunkowo nowe rozwiązanie. Wiele jednak wskazuje na to, że w przyszłości stanie się rynkowym standardem. Zwłaszcza, że do wdrożenia tego rozwiązania szykuje się PKO Bank Polski – największy bank na rynku. Niedawno wycofał z marketów aplikację z mobilnym tokenem, informując klientów o planowanych zmianach w narzędziach autoryzacyjnych. Dziś mobilną autoryzację udostępniają już m.in. mBank, TMUB, ING czy Millennium.

Banki starają się przekonać klientów do korzystanie z mobilnej autoryzacji, bo w ten sposób chcą zaoszczędzić na wysyłce SMS-ów z kodami. Przekonują też, że mobilna autoryzacja jest bezpieczniejsza, bo klient dostaje więcej informacji na temat zlecenia, które zatwierdza.

Tymczasem w aplikacji mobilnej Getinu zaszła niedawno jeszcze jedna ważna zmiana. Bank zrezygnował z własnych płatności HCE na rzecz Google Pay. Użytkownicy mogą już podpinać swoje karty do systemu płatności Google bezpośrednio z aplikaci Getin Mobile.