Mobilny marketing eventowy Acxiom Polska

Do wszystkich osób, które przy wejściu na galę pozostawiły swoje wizytówki wraz z numerem telefonu komórkowego, w trakcie powitalnego drinka został przesłany komunikat głosowy, nagrany uprzednio w studio dźwiękowym z wykorzystaniem profesjonalnego lektora. W żartobliwy sposób witał on gości imprezy i zachęcał do wzięcia udziału w konkursie o nagrodę-niespodziankę. Osoby, które zgłosiły chęć walki o nagrodę poprzez zastosowanie się do instrukcji zawartej w komunikacie tzn. wcisnęły wybrany klawisz telefonu, musiały być czujne i wykazać się refleksem podczas prezentacji Acxiom w części oficjalnej gali. W odpowiednim momencie, w jednej chwili na ich komórki został wysłany sms z numerem telefonu oraz informacją o tym, że kto pierwszy dodzwoni się pod podany numer – do prowadzącego prezentację Prezesa Acxiom – wygrywa ekstrawagancki i nowoczesny telefon komórkowy Siemens SL65.

Wygenerowany online raport z akcji umożliwił Prezesowi Acxiom natychmiastowe zaprezentowanie statystyk akcji, które biorąc pod uwagę czas realizacji oraz specyfikę grupy docelowej wypadły zaskakująco pozytywnie. Z 216 uczestników gali, którzy pozostawili swoje numery telefonów 81% odebrało komunikat, a 71% z nich odsłuchało go w całości. Response rate akcji, czyli procent osób, które zgłosiły swój udział w walce o nagrodę wyniósł 34%.

„Biorąc pod uwagę fakt, że musieliśmy w ciągu zaledwie godziny zbudować bazę numerów telefonów gości gali, a następnie ją obdzwonić przed rozpoczęciem części oficjalnej, osiągnięty rezultat jest bardzo dobry – mówi Rafał Kupidura Prezes Focus Media Group – Stworzona przez nas, we współpracy z firmą Eurokom, platforma technologiczna TMDS (Telephone Message Distribution System)zapewniła nie tylko ekspresową wysyłkę komunikatów głosowych, ale co najważniejsze perfekcyjne skoordynowanie w czasie wszystkich działań składających się na całość przedsięwzięcia oraz zaprezentowanie „na żywo” statystyk z przeprowadzonej akcji .”

Elementem kończącym akcję było rozesłanie do wszystkich uczestników konkursu, w trakcie nieoficjalnej części imprezy, komunikatu głosowego z podziękowaniami za udział w konkursie oraz z życzeniami udanej zabawy.

Osoby zajmujące się kreacją i reklamą uważają się z reguły za niepodatnych na komunikaty marketingowe, deklarują także brak zainteresowania konkursami czy promocjami. Przeprowadzona akcja wskazuje, że nawet przy tak wymagającej grupie docelowej, komunikacja bezpośrednia może być skuteczna, zabawna i dopasowana do konkretnej sytuacji.