Kim jest „heavy user” smartfona? To osoba korzystająca z telefonu tak często, że praktycznie nie rozstająca się z nim. Zabiera go do łóżka, używa podczas posiłków i jest stale obecna w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie korzysta z bankowości mobilnej. To zarówno kobieta, jak i mężczyzna – niezależnie od płci używamy smartfona tak samo dużo i często.
Z badania #MobilnyPortretPolaka wynika, że czterech na dziesięciu użytkowników smartfona praktycznie nie rozstaje się ze swoim telefonem. „Heavy userów” jest znacznie więcej wśród młodych użytkowników – takie przywiązanie do komórki deklaruje blisko 60% osób w wieku 18-29 lat. Prawdziwy „heavy user” dotkliwiej odczuwa brak telefonu przy wyjściu z domu niż fakt nie zabrania portfela. Taką deklarację składa 65% z nich.
Smartfonowi Heavy Userzy vs wiek (dane w procentach)
Kobiety tak samo dużo i często jak mężczyźni korzystają ze smartfonów. Ze swoim telefonem praktycznie nie rozstaje się 38% kobiet i 37% mężczyzn.
Osoby najintensywniej korzystające z telefonu czyli nasi „heavy userzy” nie rozstają się z komórkami w wielu codziennych sytuacjach. 65% z nich przyznało, że każdego dnia zabiera swoje urządzenie do łóżka. Czterech na dziesięciu intensywnych użytkowników ogląda telewizję jednocześnie używając urządzenia, więcej niż jeden na trzech zabiera go także do toalety, a nieznacznie mniej niż trzech na dziesięciu korzysta ze smartfona podczas posiłków.
Smartfonowi Heavy Users vs używanie smartfona (dane w procentach)
Heavy Userzy regularnie korzystają z sieci społecznościowych. Więcej niż trzech na czterech z nich codziennie przegląda Facebooka, blisko czterech na dziesięciu codziennie korzysta z Youtube, co piaty sprawdza Instagrama, a 15 proc. Snapchata.
Smartfonowi Heavy Userzy vs sieci społecznościowe (dane w procentach)
Aplikacja bankowa jest wśród nich bardzo popularna, korzysta z niej co drugi „heavy user”. 66% „heavy userów” korzystających z bankowości mobilnej przynajmniej raz w tygodniu sprawdza saldo rachunku, 42% opłaca mobilnie rachunki lub czynsz, 38% płaci za zakupy BLIKIEM, 25% płaci za pomocą aplikacji za zakupy w sklepie internetowym, 16% płaci zbliżeniowo telefonem.
Co ciekawe, osoby rzadziej korzystające ze smartfona również są zainteresowane bankowaniem przez telefon (40% osób).
Smartfonowi Heavy Users vs korzystanie z bankowości. Odsetki respondentów, którzy deklarują częste (przynajmniej raz w tygodniu) korzystanie z danej funkcji (dane w procentach)
– Smartfony są dla nas dzisiaj czymś więcej niż tylko narzędziem komunikacji. Traktujemy je emocjonalnie, bo wkładając telefon do kieszeni, zabieramy ze sobą nasze życie, rodzinę i przyjaciół. Przechowujemy w nich wspomnienia, prowadzą nas podczas podróży po całym świecie. Dzięki coraz bardziej innowacyjnym funkcjom i aplikacjom służą jako narzędzie dla wielu codziennych czynności. Są dla nas bankiem, sklepem i urzędem. Aplikacje takie jak goodie pozwalają znaleźć najlepsze okazje i stworzyć listy zakupów. W bankowych aplikacjach mobilnych załatwiamy wygodnie i szybko kwestie finansowe – teraz wystarczy kilka chwil, by zaciągnąć pożyczkę i otrzymać dodatkowe środki na konto. A to, być może, przy tak szybkim postępie technologicznym, dopiero początek. – mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.
*Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
Źródło: Bank Millennium