Mobiltek S.A. zadebiutuje na NewConnect

Produkty oferowane przez Mobiltek S.A. to zarówno produkty gotowe do wdrożenia w ciągu kilku dni, jak i dedykowane aplikacje, „szyte na miarę” uwzględniające specyficzne potrzeby i wymagania dużych klientów. Oferta produktów spółki opiera się na trzech podstawowych obszarach działalności: usług opartych o Premium SMS (w tym także uruchamianie serwisów Premium SMS w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz w Niemczech), usług pre-paid oraz usług informatycznych dla branży finansowej m-commerce.

– Szacowana wartość rynku m-commerce szacowana jest w Polsce na ok. 1 mld euro, z 30% wzrostem przez najbliższych 5-10 lat – zaznacza Dorota Ubysz, Prezes Zarządu Mobiltek S.A.

Mobiltek S.A chce się ukierunkować na rynek telefonii komórkowej, ponieważ firma jest dostawcą rozwiązań w tym sektorze. Siłą napędową dla rozwoju tych usług będą w dużej mierze operatorzy, którzy wobec nasycenia rynku i słabszych perspektyw na wzrost w usługach głosowych, coraz aktywniej poszukują innych pomysłów na przychody. Taki trend stwarza dobre warunki dla funkcjonowania spółek takich jak Mobiltek S.A.

Komercyjne wdrożenie własnych aplikacji płatniczych opartych na NFC (smart karty zbliżeniowe) w Polsce jest bardzo bliskie, a integracja usług telekomunikacyjnych, finansowych i internetowych jest naturalnym trendem w rozwoju technologii na świecie – wyjaśnia Paweł Skrzyński Dyrektor Działu Multimediów i Rozwiązań IT w Mobiltek S.A.

W oferowanych usługach wykorzystywane są takie technologia jak technologie SMS, MMS, WAP, IVR, JavaPhone, STK oraz XHTML. W ramach oferty firmy, znajdują się także usługi programistyczne i integracyjne. Mobiltek S.A. to aktywny gracza na rynku IT, podążająca za nowymi trendami. Strategia działania spółki zakłada m.in:

– uzupełni oferty o IVR (Interactive Voice Response),

– uzupełnieni oferty o usługi o wyższej wartości dodanej,

– nowe projekty w sektorze,

– prace nad technologią NFC (near field communication).

Firma obsługuje głównie klientów z sektora biznesowego. Większość swoich przychodów generuje w kanale internetowym, gdzie świadczy usługi dla dużych firm internetowych. Wśród znaczących klientów Mobiltek S.A. są także wydawnictwa, banki i operatorzy komórkowi. Firma współpracowała z takimi firmami jak Sympatia.pl, Panorama Internetu, Polskapresse, Unilever Polska czy Fazer Polska. Mobiltek S.A. dokonuje także integracji aplikacji mobilnych z istniejącymi systemami informatycznymi i teleinformatycznymi, czego modelowym przykładem jest zakończona w maju 2003 r. integracja systemów Raiffeisen Bank Polska S.A. i PTC sp. z o.o. (operatora sieci Era) w celu wprowadzenia usługi STK Raiffeisen i Era.

Mobiltek S.A. jest laureatem wielu prestiżowych konkursów i zwycięzcą licznych nagród za innowacyjność technologiczną i kreację, firma zdobyła już: srebrną nagrodę na Kongresie GSM w Cannes za rozwiązanie VMS – Voice Messaging System (VMS), nagrodę za projekt „Smoczy ogień za SMSa” w pierwszej edycji konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow w kategorii marketing mobilny, nagrodę główną (za aplikację R-Mobile) w prestiżowym konkursie Gazety Bankowej „Najlepszy Projekt Informatyczny 2005” w kategorii Projekt bankowości elektronicznej i e-finansów, spółka otrzymała także Gold Award za rozwiązanie o nazwie SIMkey podczas 3GSM World Congress w Barcelonie.