W Polsce w 2006 roku rynek telefonii komórkowej osiągnął 34 miliony aktywnych kart SIM, z czego co najmniej 60% to pre-paid i mix. Prognozy na 2007 rok wskazują na minimum 2 miliony dodatkowych kart, co przełoży się na wzrost użytkowników pre-paid. – Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników telefonów komórkowych działających w systemie pre-paid, firma Billbird S.A. stale rozwija ofertę Moich Doładowań i jej dostępność dla konsumentów Stąd też obecność Billbird S.A na stacjach paliw sieci Lotos. Klient ostateczny otrzymuje pełną gamę doładowań, zaś sprzedawca wygodny, sprawdzony i nowoczesny system uzupełniania telefonów pre-paid – powiedziała marketing manager Billbird S.A. Ewa Ulicz.
Dwa sposoby elektronicznych doładowań
Telekarta to zyskujący na popularności kupon doładowujący. Analogicznie jak w przypadku zdrapek, kuponem można doładować telefon w podanych przez wszystkich operatorów sieci GSM nominałach. Sprzedawca drukuje paragon z unikalnym kodem doładowania a klient uzupełnia nim konto telefonu, kiedy chce. Telekarta jest bezpieczniejsza i wygodniejsza w użyciu, szczególnie dla sprzedawców – nie wymaga wcześniejszych inwestycji w postaci zakupu, tak jak w przypadku zdrapek. Klient ma stały dostęp do towaru, wszystkich marek i nominałów udostępnianych przez operatorów. Sprzedawca nie ponosi kosztów logistyki oraz kosztów magazynowania. Usługa dostępna jest dla wszystkich sieci GSM.
Telenumer to natychmiastowy sposób elektronicznego doładowania, który nie wymaga dodatkowych czynności jak np. wpisanie kodu. Klient podaje kasjerowi numer telefonu oraz kwotę – np. nominał wyznaczony przez operatora GSM. Uzupełnienie konta jest natychmiastowe, a w ciągu 2-3 minut dostarczony zostaje SMS potwierdzający transakcję. Telenumer to wygodny i niewymagający dodatkowej czynności sposób doładowań telefonów. Usługa doładowania poprzez telenumer dostępna jest między innymi w sieci Orange, POP, Tak Tak oraz Heyah.
Ponadto, dzięki sieci Moje Doładowania możliwy jest zakup kuponów przedpłaconych na tanie połączenia międzymiastowe i międzynarodowe np. Telegrosik, a także zakup kodu dostępu do telefonii internetowej np. Skype.