mojeID dostępne dla klientów Generali Investments TFI

Generali Investments Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID. Usługa KIR zapewni klientom indywidualnym Towarzystwa dostęp do usług świadczonych online.

mojeID to bezpieczna metoda zdalnego potwierdzania tożsamości dla użytkowników usług komercyjnych oraz świadczonych przez administrację publiczną. Potwierdzanie tożsamości osoby fizycznej odbywa się z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, przy pomocy danych uwierzytelniających, pochodzących od dostawcy tożsamości – banku, którego dana osoba jest klientem. Korzystając z mojeID można zrealizować wiele spraw i dopełnić formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty u usługodawcy lub kontaktu z kurierem. Z mojeID korzystają dostawcy usług z różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. mojeID zapewnia także zdalny dostęp do usług oferowanych przez urzędy oraz systemy administracji publicznej, w tym umożliwia założenie i korzystanie z Profilu Zaufanego.

– Ostatni rok pokazał nam, jak ważna jest możliwość funkcjonowania online – tak w sferze zawodowej, jak i osobistej. Dzięki wdrożeniu usługi zdalnego potwierdzania tożsamości umożliwiamy naszym klientom bezpieczny i prosty dostęp do ich inwestycji, mówi Kazimierz Fedak, Członek Zarządu Generali Investments TFI S.A., odpowiedzialny za obszar sprzedaży i marketingu.

Rozwiązanie dostarczane przez KIR jest zgodne z regulacjami europejskimi i krajowymi w zakresie identyfikacji elektronicznej.

– Bezpieczna, a jednocześnie wiarygodna metoda zdalnej identyfikacji klienta to podstawa rozwoju usług udostępnianych w trybie online. Cieszy nas to, że mojeID jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem potwierdzania tożsamości w relacjach z podmiotami komercyjnymi i administracją publiczną. Powiększenie grona użytkowników mojeID o klientów Generali Investments TFI to kolejny krok w stronę upowszechniania usług cyfrowych – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

Usługa mojeID została uruchomiona blisko dwa lata temu, tj. w czerwcu 2019 r. Od tego czasu stale powiększa się lista firm, które umożliwiają swoim klientom potwierdzanie tożsamość online. Obecnie może z niej korzystać blisko 13 mln użytkowników bankowości elektronicznej. Pełna informacja o dostawcach usług i dostawcach tożsamości w usłudze mojeID jest publikowana na stronie www.mojeid.pl

Źródło: KIR