mojeID i mSzafir debiutują na rynku nieruchomości

MAXON Nieruchomości, firma działająca na warszawskim rynku nieruchomości, umożliwiła swoim klientom zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID, udostępniając im także mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir. Obydwie, dostarczane przez KIR usługi, będą wykorzystywane w procesach pośrednictwa, związanych z obrotem nieruchomościami.

Cyfrowa transformacja jest niezbędnym elementem rozwoju rynku nieruchomości. Deloitte w raporcie „Digitalization is here to stay. How to achieve an effective digital transformation in real estate’’ wskazuje, że digitalizacja umów i dokumentów jest jednym z kluczowych obszarów rozwoju technologicznego w tym sektorze gospodarki. Rozwiązania cyfrowe pomagają firmom zdobyć przewagę konkurencyjną i są usprawnieniem wysoce pożądanym przez klientów oraz kontrahentów.

Firma MAXON Nieruchomości umożliwiła klientom bezpieczne i wygodne uwierzytelnienie oraz przekazywanie niezbędnych danych w trybie zdalnym. Za pomocą mojeID klienci potwierdzą swoją tożsamość online w celu zawarcia umowy pośrednictwa. Dzięki mSzafir będą także mogli w prosty i szybki sposób ją podpisać. Jego zintegrowana wersja pozwala przejść przez cały proces bezpośrednio na portalu MAXON Nieruchomości. Klienci nie będą więc musieli korzystać z dodatkowej aplikacji. Co więcej, korzystanie z e-podpisu nie wiąże się z dodatkową opłatą po ich stronie.

Wykorzystanie zdalnych usług nie tylko skróci czas zawierania umów oraz załatwiania formalności, ale też pozwoli na dokonanie tego w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Dzięki temu zniknie konieczność fizycznych spotkań i poszukiwania terminów odpowiadających obu stronom, co do tej pory często powodowało wydłużenie procesu wynajmu bądź kupna np. mieszkania.

– Branża nieruchomości dostosowuje się do szybko ewoluującego rynku usług cyfrowych oraz do ważnych zmian w otoczeniu biznesowym i regulacyjnym. By chronić bezpieczeństwo naszych klientów i zapewniać im najwyższy standard cyfrowej obsługi, zdecydowaliśmy się na współpracę z KIR. Usługi mojeID i mSzafir wspierają proces zawierania umów w sposób w pełni cyfrowy. Ta opcja może być szczególnie przydatna przedsiębiorcom, którzy szukają lokali handlowych lub magazynów, ale nie są z Warszawy. Dzięki temu nie będą musieli tracić czasu na dojazd tylko po to, aby podpisać umowę – komentuje Janusz Iracki, Prezes Zarządu MAXON Nieruchomości.

– mojeID oraz mSzafir to nowoczesne rozwiązania wspierające rozwój usług cyfrowych, które zapewniają użytkownikowi wygodę i łatwość użycia, a jednocześnie gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa. Są też dla siebie uzupełnieniem – mojeID umożliwi potwierdzenie tożsamości, a następnie dokument, czy umowa mogą zostać podpisane przy użyciu mobilnego podpisu kwalifikowanego mSzafir. Wdrożenie obu usług jednocześnie pozwala przejść przez cały proces w kilka chwil, w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Te cechy sprawiają, że mojeID i mSzafir z pewnością sprawdzą się na rynku nieruchomości i pomogą upowszechnić wykorzystywanie cyfrowych rozwiązań także w tym obszarze – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

Obecna na rynku od 2019 r. usługa mojeID umożliwia zdalną weryfikację tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Zapewnia dostęp do usług świadczonych przez wiele firm komercyjnych z różnych sektorów gospodarki, m.in. takich jak ubezpieczenia,  telekomunikacja, usługi finansowe, ochrona zdrowia, energetyka, gry losowe, a od teraz także rynek nieruchomości. Rozwiązanie mojeID jest już dostępne dla ponad 21 mln klientów bankowości elektronicznej.

mSzafir w wersji integracyjnej pozwala natomiast na elektroniczne podpisywanie dokumentów, również bezpośrednio w portalu danej firmy. Użytkownicy mogą podpisać dokument na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Tak podpisane umowy nigdy nie opuszczają portalu usługodawcy. mSzafir w tzw. wersji integracyjnej może ponadto zostać dostosowany wizualnie do strony usługodawcy.

Wprowadzenie obydwu usług: mojeID i mSzafir, wspiera elektroniczny obieg dokumentów i procesy formalne, realizowane przez odbiorców rozwiązań KIR.

Źródło: KIR