mojeID potwierdzi tożsamość klientów LeaseLink

fot. Shutterstock

LeaseLink, fintech leasingowy, umożliwił swoim klientom zdalne potwierdzanie tożsamości poprzez mojeID. Oferowana przez KIR usługa będzie wykorzystywana w procesach zawierania umów z klientami.

Firma LeaseLink, dostarczająca usługi leasingowe całkowicie online, udostępniła swoim klientom możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości. Wiarygodne zidentyfikowanie klienta za pomocą mojeID pozwoli na zawarcie umowy w szybki i intuicyjny sposób.

– Od samego początku naszym celem jest upraszczanie formalności i dostosowywanie ich do zmieniającego się cyfrowego otoczenia – mówi Bartosz Borowski, członek Zarządu LeaseLink. – Oprócz prostoty i szybkości równie ważne jest przy tym bezpieczeństwo, dlatego zdecydowaliśmy się na mojeID, usługę dostarczaną przez KIR. Dzięki temu w pełni zdalny i dostępny przez całą dobę proces zawierania umów staje się dla klientów i przedsiębiorców jeszcze łatwiejszy niż dotychczas. We współpracy z KIR planujemy również w najbliższym czasie udostępnić naszym klientom możliwość podpisywania dokumentów i umów z wykorzystaniem mobilnego elektronicznego podpisu kwalifikowanego mSzafir.

Dzięki usłudze mojeID, klienci LeaseLink będą mogli w momencie zawierania umowy zdalnie zweryfikować swoją tożsamość. Proces, oparty na wykorzystaniu bankowości elektronicznej, jest prosty i intuicyjny dla klienta. Użytkownik wskazuje mojeID jako metodę potwierdzenia tożsamości i wybiera swój bank. Po zalogowaniu we własnej bankowości elektronicznej, potwierdza i akceptuje przekazanie danych do LeaseLink. Proces kończy automatyczne przeniesienie na stronę LeaseLink i potwierdzenie zawarcia umowy.

– Już ¾ Polaków robi zakupy online, a trend obserwowany w e-commerce pociąga za sobą zmiany także w innych obszarach, m.in. w usługach leasingowych. Nasza współpraca z LeaseLink potwierdza jak ważnym elementem rozwoju usług cyfrowych w sektorze leasingowym jest zdalne potwierdzenie tożsamości. Wiemy, że rynek potrzebuje rozwiązań, które na równi stawiają bezpieczeństwo i wygodę użytkownika. Wdrożenie mojeID w każdej firmie dostarczającej nowoczesne usługi pozwala na usprawnienie procesu obsługi zdalnej klientów i ogranicza konieczność fizycznego załatwiania formalności – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

mojeID jest już dostępne dla ponad 21 mln klientów bankowości elektronicznej. To jedyne na rynku rozwiązanie, które umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. branży ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości. W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą w konkursie Digital Exellence Award w kategorii Digital Strategic Perspective.

Źródło: KIR