Mondial Assistance: obroty w 2008 r. wyniosły 1,6 mld euro

Mondial Assistance opublikował wyniki finansowe za 2008 rok. Obroty firmy osiągnęły poziom 1,597 mld euro, co oznacza wzrost o 5,9% w stosunku do roku 2007 . Wynik netto w porównaniu do ubiegłego roku zwiększył się o 9,6% i wyniósł 62,6 mld euro.

Wzrost rentowności firmy był możliwy dzięki odpowiedniej kontroli ryzyka, co miało wpływ na zmniejszenie wskaźnika mieszanego (combined ratio) do poziomu 94,9. W 28 krajach 9.817 pracowników Grupy rozpatrzyło rekordową liczbę 13,5 miliona spraw. Oznacza to, że w 2008 r. Mondial Assistance interweniował co 2 sekundy.

– Wyniki finansowe potwierdzają pozycję Mondial Assistance jako światowego lidera rynku assistance. Kontynuujemy wzrost we wszystkich segmentach rynku i krajach, w których jesteśmy obecni. Nasze inwestycje w nowe oddziały firmy na terenie Chin, Rosji i Meksyku, a także wszelkie wdrożone innowacje techniczne przyczyniają się do osiągnięcia rentownego i zrównoważonego wzrostu. – tłumaczy Remi Grenier, CEO Grupy Mondial Assistance.

Trzy strefy geograficzne wzrostu

5 najlepszych oddziałów Mondial Assistance to: Francja (364 mln euro), USA (173,8 mln), Włochy (132,4 mln), Australia (132,0 mln) i Niemcy (130,1 mln). W tym gronie znajdują się przedstawiciele trzech najważniejszych stref geograficznych, tj. Europy, Ameryki oraz Azji i Pacyfiku. Taka geograficzna dywersyfikacja działalności stwarza perspektywy stabilnego wzrostu na całym świecie.

Największą dynamikę wzrostu zanotowała strefa obu Ameryk: 18,5%. Następna w kolejności jest Azja i Pacyfik (+7,9%) oraz najbardziej dojrzałe rynki europejskie (+4,15%). Europa, jako strefa generująca 71,8% obrotów, jest najważniejszym obszarem działalności Grupy. Drugie miejsce zajmuje kontynent amerykański z wynikiem 18,6% obrotów. Region Azji i Pacyfiku wypracowuje obecnie 9,6% obrotów.

1 sprawa co dwie sekundy: szeroki zakres usług

W 2008 r. ilość spraw rozpatrzonych przez pracowników Mondial Assistance osiągnęła rekordowy poziom 13,5 miliona. Oznacza to interwencję co dwie sekundy.

Na całym świecie Mondial Assistance oferuje szeroki zakres usług: od naprawy przebitych opon w Brazylii, przez zapobieganie i wykrywanie choroby Alzheimera we Francji, aż po repatriację do Polski turysty, który uległ wypadkowi w Tajlandii i ukierunkowanie zawodowe licealistów. Największe, bo 48% obroty firmy, generuje sektor turystyki ( ubezpieczenie turystyczne, assistance). Usługi związane z rynkiem motoryzacyjnym (assistance, obsługa wypadków, gwarancja mechaniczna, e-assistance) stanowią 39% łącznych obrotów. Sektor medyczny (usługi medyczne, osobista opieka, pomoc domowa, teleassistance, pomoc osobom niesamodzielnym) generuje natomiast 8%, a usługi domowe – 5%.

2009–2015: cel to 3 miliardy

Zarówno dla całego rynku jak i dla Mondial Assistance dużym wyzwaniem jest kryzys gospodarczy. Przyjęta przez firmę strategia opiera się na dywersyfikacji działalności zarówno pod względem geograficznym, jak również biorąc pod uwagę kanały dystrybucji i sektory rynku.  Grupa Mondial Assistance zamierza kontynuować kulturę innowacji, która przyczynia się do wzrostu wydajności i zwiększenia obrotów.

Przyjęty na lata 2009-2015 cel 3 miliardów rocznych obrotów został ustalony na podstawie analizy możliwości rozwoju w nowych kanałach dystrybucji, np. w internecie dzięki platformie E-commerce, a także na podstawie analizy wzrostu na rynkach rozwijających się oraz rozwoju usług medycznych i domowych, które z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia, stanowiąc istotne uzupełnienie tradycyjnych sektorów rynku – motoryzacyjnego i turystycznego.

Dane operacyjne:

Wewnętrzna baza danych jest stale aktualizowana, aby jakość świadczonej pomocy była na najwyższym poziomie.

Lekarze podróżują po całym świecie, odwiedzając placówki medyczne i weryfikując ich jakość, aby zapewnić naszym klientom pomoc na najwyższym poziomie.

Źródło: Mondial Assistance