Morizon.pl – wystartował innowacyjny portal nieruchomościowy

Osoby zainteresowane kupnem własnego „M” już nie muszą przeglądać wielu stron www

w poszukiwaniu atrakcyjnych ogłoszeń. Serwis Morizon.pl gromadzi większość aktualnych ofert nieruchomości znajdujących się na polskim rynku internetowym. Spośród ponad 100 tysięcy udostępnionych ofert nieruchomości użytkownikom portalu, połowa to oferty zamieszczone przez współpracujące agencje i biura nieruchomości. Pozostała część to oferty odnalezione przez system na największych polskich portalach nieruchomości. Zdaniem twórców, już wkrótce wyszukiwarka zapewni użytkownikom możliwość odnalezienia dowolnej oferty nieruchomości opublikowanej w polskim Internecie.

W trosce o wygodę użytkowników, wyszukiwarka w serwisie Morizon.pl ma charakter tekstowy. Pozwala to zaoszczędzić czas na wypełnianiu żmudnych formularzy. W Morizon.pl wystarczy wybrać rodzaj transakcji i wpisać jak w Google lokalizację, żeby wyszukać interesujące oferty. Otrzymane wyniki posortowane są według kompletności ogłoszenia. Oznacza to, że na szczycie listy znajdują się oferty najdokładniej opisane. Taki sposób wyświetlania ma zmobilizować ogłoszeniodawców do bardziej precyzyjnego opisywania prezentowanych ofert. Pozwoli to użytkownikom trafniej wyselekcjonować oferty odpowiadające ich potrzebom.

Plany mieszkań są standardem przy sprzedaży czy zakupie mieszkań z rynku pierwotnego. Jednak na rynku wtórnym jest to rzadkość. Morizon.pl skorzystał z doświadczeń osób wystawiających swoje nieruchomości na sprzedaż lub wynajem i oferuje internautom narzędzie „Kreator Planu Mieszkania”. Jest to pierwszy, bezpłatny internetowy kreator przeznaczony dla każdego, a nie tylko dla profesjonalistów. Ten łatwy w obsłudze program umożliwia stworzenie w kilka minut poglądowego planu mieszkania, dzięki któremu można zaprezentować rozkład nieruchomości, co niejednokrotnie jest czynnikiem decydującym o atrakcyjności lokalu. Gotowy projekt można wykorzystać również zamieszczając ogłoszenia na innych portalach.

Większość ofert w portalach nieruchomościowych, to oferty pochodzące z biur nieruchomości, jedynie niewielka część pochodzi od osób prywatnych. W przeciągu pierwszego miesiąca od rozpoczęcia rejestracji agencji nieruchomości, do Morizon.pl przyłączyło się już prawie 200 partnerów z całego kraju. Morizon.pl chce, żeby klienci poznali korzyści z publikacji ogłoszeń w serwisie, dlatego do końca września oferuje promowanie ofert za darmo. Po okresie promocyjnym płatności będą naliczane tylko za efekt. Mimo, iż jest to nowość na internetowym rynku nieruchomości, skuteczność modelu analogicznego do tego, który stosuje Google (PPC) przekonuje biura do współpracy. Taka forma rozliczeń daje pewność klientowi, że serwisowi zależy na dotarciu do internautów, którzy faktycznie są zainteresowani dokonaniem transakcji na rynku nieruchomości.

Dodatkowym atutem promowania ogłoszeń przez biura w serwisie Morizon.pl jest zautomatyzowana publikacja ofert. Platforma Morizon.pl jest zintegrowana z kilkunastoma najpopularniejszymi oprogramowaniami wykorzystywanymi przez biura i agencje nieruchomości, takimi jak: Asari Partner, Partner X, eKomako czy Galactica Virgo.

– Zdecydowaliśmy się na współpracę z portalem Morizon.pl z kilku powodów. Głównym z nich był łatwy eksport naszych ofert do portalu. Integracja z oprogramowaniem używanym w naszej agencji jest dla nas bardzo ważna. Usprawnia to naszą pracę i oszczędza czas. Dodatkową zaletą jest możliwość bezpłatnego przetestowania serwisu – przekonuje Małgorzata Kozłowska-Stora, specjalista z działu marketingu i reklamy firmy Emmerson S.A.

Okres testowy to dla serwisu Morizon.pl szansa na zebranie sugestii i uwag zarówno ze strony użytkowników jak i partnerów biznesowych. Umożliwi to, po wprowadzeniu oficjalnej wersji serwisu Morizon.pl, której premiera planowana jest na jesień tego roku, spełnienie oczekiwań jak największej grupy odbiorców. Jesienią zostaną również wprowadzone opłaty.

Naszą ambicją jest znaleźć się w przeciągu 2 lat w pierwszej trójce serwisów z branży nieruchomości w Polsce. Wiemy, że nie osiągniemy takiego wyniku, jeśli nie będziemy na bieżąco reagować na zmiany na tym rynku. Dlatego staramy się prowadzić nieustający dialog z użytkownikami oraz naszymi partnerami – mówi Monika Rudnicka, prezes Morizon Sp. z o.o.

Internauta, który do dnia 31.07.2008 prześle na adres e-mail testy@morizon.pl najciekawsze i najbardziej konstruktywne uwagi dotyczące działania serwisu Morizon.pl (błędy i pomysły na nowe funkcjonalności) otrzyma od firmy Morizon Sp. z o.o. w prezencie odtwarzacz iPOD TOUCH firmy Apple.

W realizacji wyznaczonych celów pomogą inwestorzy: grupa kapitałowa Sui Generis Investments Ltd, oraz twórcy porównywarki cen Nokaut.pl. Wartość inwestycji w pierwszym etapie budowy serwisu wynosi około 1,5 miliona złotych.