mPay z otwartą bankowością 

mPay udostępni swoim klientom otwartą bankowość, obok usług kierowanych do końcowych użytkowników uruchamiając także ofertę B2B. Nowe wdrożenia umożliwią obsługę usług zapewniających dostęp do informacji o rachunku (AIS – Account Information Service) oraz inicjowanie płatności (PIS – Payment Initiation Service). To znaczący krok w kierunku rozwoju spółki w obszarze open bankingu.

fot. Shutterstock

Dla klientów indywidualnych

Działanie AIS i PIS umożliwia dyrektywa PSD2. AIS to dostęp do informacji o rachunkach bankowych prowadzonych w innych instytucjach. Dzięki niemu użytkownicy mPay zyskają w przyszłości możliwość podpięcia pozostałych kont w innych bankach do głównego rachunku w aplikacji.

Z kolei PIS oznacza inicjację płatności z rachunków prowadzonych w innych bankach. Dzięki temu po zalogowaniu użytkownicy będą mogli zlecić w aplikacji przelew z innego banku na swoje konto w mPay, czy łatwo dokonać płatności ze swojego konta bankowego za konkretną usługę dostępną w aplikacji. To rozwiązanie sprawdzone, bezpieczne i powszechnie stosowane przez polskie bramki płatnicze. Umożliwia też szybsze realizowanie płatności w ramach jednej aplikacji.

Ponad milion zarejestrowanych użytkowników aplikacji zyska dostęp do usług AIS i PIS. Dzięki wdrożeniu tych rozwiązań, użytkownicy indywidualni z czasem otrzymają też poszerzoną ofertę np. kredytów czy ubezpieczeń.

Technologia dla biznesu

mPay zamierza też oferować usługi w formie API klientom biznesowym w modelu B2B. Sprawdzi się to w takich branżach jak ubezpieczenia, kredyty czy windykacja. Fintech, poprzez swoje API i wykorzystując własne licencje, umożliwi firmom dostęp do lepszych narzędzi scoringowych, analitycznych czy płatniczych.

– Podmiot, który wdroży naszą technologię, przyśpieszy np. podpisywanie umów ze swoimi kontrahentami, poprawi proces scoringowy przy ocenianiu zdolności kredytowej czy też dostanie możliwość przyjmowania płatności od klientów z wykorzystaniem otwartej bankowości. Wychodzimy tym samym naprzeciw faktycznym potrzebom klientów i z niecierpliwością czekamy na pierwsze wdrożenia – mówi Karol Zielinski, Członek Zarządu mPay S.A.

Kierunek działania mPay wpisuje się w światowy trend oferowania gotowych usług i rozwiązań w modelu API/abonamentowym.

Źródło: mPay