MRM Worldwide i Universal McCann inwestują w eyetracking

Pierwszy, do wykorzystania w ramach badań związanych z użyciem Internetu, drugi – m.in. do badań reklam prasowych, telewizyjnych oraz badań opakowań; ten drugi model, jak zapewnia firma eyetracking.pl, dystrybutor sprzętu szwedzkiej firmy Tobii na Polskę, to jedyne tego rodzaju urządzenie w naszym kraju.

– Obydwa urządzenia poszerzą ofertę firmy o badania z tzw. nurtu User Experience, związane z odbieraniem marki przez konsumentów oraz użyteczności stron internetowych. Badania będą prowadzone w ramach działu MRM Experience. – mówi Małgorzata Olszewska, prezes MRM Worldwide Polska.

– To spory krok naprzód. Mamy teraz na miejscu możliwość przebadania, co faktycznie widzą odbiorcy reklam i stron WWW. Dzięki temu jesteśmy w stanie budować dużo skuteczniejszą komunikację. To także istotne poszerzenie kompetencji dotychczasowego działu User Experience w ramach MRM z zadań projektowych na projektowo-badawcze. – dodaje Marek Kasperski, dyrektor działu MRM Experience.

W Universal McCann badaniami eyetracking zajmie się Anna Niemczyk – Senior Research Analyst, która jest odpowiedzialna także za prowadzenie badań trackingowych (atrybuty i świadomość marek, reklama) oraz pracuje przy nowym projekcie badań – wirtualnej etnografii.

MRM Worldwide i Universal McCann współpracują ze sobą ściśle także w ramach planowania mediów. W styczniu 2006 roku została powołana specjalna komórka MRUI, której głównym zadaniem jest optymalne dopasowanie działań reklamowych w Internecie do strategii klienta oraz charakteru mediów internetowych. Obecnie w departamencie MRUI pracuje 8 osób, które realizują działania m.in. dla takich klientów jak Polkomtel, LOT, BZ WBK i innych

W ramach zakupów została także podpisana umowa partnerska między firmami Tobii ze Szwecji, producentem sprzętu i oprogramowania do eyetrackingu oraz grupą McCann Erickson.