mSIM – mBank w komórce

Usługa mBankiEra umożliwia Klientom mBanku posiadającym telefon w sieci Era:

– doładowanie konta Era Tak Tak w formie przelewu z konta w mBanku,

– kontrolowanie stanu rachunku i karty kredytowej,

– swobodne wykonywanie wcześniej zdefiniowanych przelewów,

– dokonywanie operacji na karcie kredytowej (aktywacja, informacje, blokady, spłata, zmiana PIN),

– lokalizację najbliższych bankomatów,

– sprawdzanie notowań SFI.

Aktywacja usługi mBankiEra wymaga jedynie skontaktowania się telefonicznie lub przez stronę www z mBankiem. Posiadaczom karty SIM w sieci Era wyposażonej w SIMextra usługa jest udostępniana i dodawana do menu telefonu od ręki. Użytkownicy, którzy nie posiadają jeszcze SIMextra mogą wymienić swoją kartę SIM po promocyjnej cenie 1,22 zł (oferta dotyczy tylko osób korzystających z usługi mBankiEra).

Transakcje i dostęp do rachunku bankowego przez komórkę są zabezpieczane w szczególny sposób. Aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa, przed wejściem w aplikację bankową, użytkownik proszony jest przez system o podanie kodu PIN dla karty SIM. Dodatkowo wymagane jest wprowadzenie ustalonego wcześniej hasła do kanału mSIM w mBanku oraz dla niektórych transakcji bankowych hasła z listy haseł jednorazowych.

Demo mSIM:

http://www.mbank.com.pl/download/testowa/demo_msim.swf

Więcej informacji:

http://www.mbank.com.pl/przewodnik/dostep/mSIM/index.html

mSIM to pierwszy automatyczny kanał dostępu do mBanku, umożliwiający korzystanie z usług bankowych w bezpiecznej technologii Sim Tool Kit (STK), czyli wykorzystaniu aplikacji bankowej zapisanej na karcie SIM telefonu komórkowego.

W ramach nowego kanału mSIM, mBank planuje także rozpocząć współpracę z pozostałymi operatorami sieci komórkowych.

„Aplikacja mSIM jest bardzo przyjazna w użytkowaniu – po prostu wtapia się w menu telefonu komórkowego. Użytkownik, zanim dokona operacji, może bezpłatnie obejrzeć wszystkie opcje i przećwiczyć kroki, które są potrzebne do zrealizowania operacji” – tłumaczy Agnieszka Walczak-Karbowska – odpowiedzialna w mBanku za wprowadzenie usługi.

Aktywacja nowego kanału odbywa się automatycznie poprzez sieć GSM (w tzw. systemie OTA – Over the Air). W transakcyjnym serwisie internetowym mBanku, lub poprzez operatora mLinii, Klient zleca chęć otrzymania aplikacji, pozostawiając włączony aparat telefoniczny sieci Era przez 2-4 godziny od momentu zgłoszenia. Aplikacja jest personalizowana pod kątem konkretnego użytkownika, dlatego zawiera informacje o posiadanych przez niego produktach bankowych.

„mSIM zapewnia wysokie bezpieczeństwo realizacji transakcji, gdyż komunikacja pomiędzy Klientem a bankiem jest szyfrowana na całej trasie kluczem 3DES. Ponadto wejście do aplikacji wymaga podania PIN-u telefonu, a więc w praktyce ma do niej dostęp wyłącznie właściciel telefonu” – Agnieszka Walczak-Karbowska.

mSIM jest kolejnym kanałem obsługi produktów bankowych, jakie mBank oferuje swoim Klientom. W chwili obecnej mają oni dostęp do banku poprzez kanał internetowy, mLinię (operator lub IVR- serwis automatyczny), SMS i WAP.

mSIM jest rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić czas, mieć stały dostęp do informacji i środków finansowych. „Telefon przestał już być urządzeniem tylko i wyłącznie do prowadzenia rozmów czy wysyłania wiadomości tekstowych (SMS).” – zaznacza Walczak-Karbowska

mBank to instytucja finansowa dla ludzi korzystających z najnowocześniejszych technologii na co dzień, akceptujących nowoczesne rozwiązania jako skuteczny i wygodny sposób komunikowania się z instytucją finansową. Klienci mBanku mogą swobodnie dysponować swoimi pieniędzmi, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują.