Zwycięzca konkursu został wyłoniony na podstawie pisemnych prezentacji nadesłanych przez banki, audytów konkursowych, badania opinii klientów na temat jakości bankowej obsługi oraz oceny komitetu konkursowego. Tytuł Laureata i statuetka zostały przyznane w trzech kategoriach: banków komercyjnych, banków spółdzielczych i oddziałów bankowych. Zostaną także przyznane honorowe wyróżnienia. Podczas uroczystości będą również wręczane godła promocyjne „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz „Złoty Oddział – Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”. V edycja konkursu „Bank Przyjazny dla przedsiębiorców” została zorganizowana przez Krajową Izbę Gospodarczą, Polsko-Amerykańską Fundację Doradztwa dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Warszawski Instytut Bankowości.
Celem konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” jest popularyzacja najwyższych standardów współpracy banków z małymi i średnimi przedsiębiorstwami (MSP) oraz promowanie działań, dzięki którym wysoka efektywność działalności bankowej służy wzmocnieniu kondycji sektora MSP w gospodarce polskiej.
Konkurs ma za zadanie rekomendowanie przedsiębiorcom banków, które oferują zestaw produktów i usług dopasowany do potrzeb i specyfiki małych i średnich przedsiębiorstw. Godło promocyjne „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” jest przyznawane bankom, które w najwyższym stopniu rozszerzyły dostępność i podniosły jakość swoich usług dla klientów z sektora MSP.
„Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” to bank posiadający kompleksową ofertę produktów bankowych dostosowanych do specyfiki MSP, zaliczający małe i średnie przedsiębiorstwa do kluczowych segmentów swoich klientów, dysponujący kadrą wyspecjalizowaną w zakresie obsługi MSP, zapewniający wysoką jakość obsługi przedsiębiorców oraz podejmujący aktywne działania wspierające rozwój lokalnej przedsiębiorczości.