Klient dzwoniący na multilinię po przejściu standardowej procedury identyfikacyjnej zostaje przekierowany do tzw. Automatycznego Serwisu Telefonicznego, gdzie podaje wskazane hasło z listy haseł jednorazowych. Poprawna identyfikacja oraz podanie prawidłowego hasła pozwala na ustanowienie telekodu, a tym samym aktywację kanału.
Ustanowienie telekodu jest niezbędne do ustalenia haseł do wszystkich pozostałych zdalnych kanałów dostępu, czyli Internetu, SMS i WAP. Wprowadzona modyfikacja umożliwia także szybkie odblokowanie hasła dostępu do multilinii po jego zapomnieniu, bądź zablokowaniu.
Aktywna lista haseł jednorazowych wydawana jest klientom otwierającym MultiKonto w Centrach Usług Finansowych MultiBanku. Pozostali otrzymujący listy haseł jednorazowych za pośrednictwem poczty, mogą dokonać jej aktywacji za pośrednictwem multilinii lub w Centrach Usług Finansowych.
MultiBank oferuje wielokanałowy dostęp do produktów i usług bankowych. Klienci wybierając najdogodniejszy dla siebie sposób komunikacji z bankiem mogą skorzystać z oferty za pośrednictwem: placówki – Centrum Usług Finansowych, multilinii, Internetu, SMS i WAP. Wszystkie operacje wykonywane samodzielnie za pośrednictwem Internetu i Automatycznego Serwisu Internetowego są bezpłatne dla posiadaczy MultiKont osobistych, a za zminimalizowaną opłatą dostępne dla posiadaczy MultiKont firmowych. Do wykonania większości operacji za pośrednictwem Internetu wymagana jest aktywna lista haseł jednorazowych.