W związku z powyższym niezależnie od działań firmy VISA, bank rozpocznie dziś proces zwracania klientom należnych środków. Po otrzymaniu poprawnych danych od VISA Europe, właściwe transakcje zostaną ponownie zaksięgowane na rachunkach klientów.
Sytuacja, z którą spotkali się klienci MultiBanku jest spowodowana błędami w transakcjach rozliczeniowych, które zostały przekazane bankowi przez firmę VISA. W wyniku powielenia operacji, rachunki klientów były obciążone kwotami przewyższającymi faktyczne wypłaty z bankomatów.
– Bank podjął decyzję o anulowaniu wszystkich operacji rozliczonych 15 stycznia, dokonywanych kartami VISA w bankomatach i terminalach obsługiwanych przez centrum rozliczeniowe VISA i zwróceniu Klientom odpowiednich kwot. Dołożymy wszelkich starań, aby wszyscy Klienci otrzymali dziś należne środki – mówi Cezary Kocik, Dyrektor Departamentu Marketingu i Sprzedaży Bankowości Detalicznej – Z chwilą otrzymania poprawnego zapisu operacji od firmy VISA, rozpoczniemy ponowne księgowanie operacji na rachunkach. Po precyzyjnym określeniu skali zjawiska, podjęliśmy decyzję o przywracaniu środków w trybie automatycznym. Klienci MultiBanku nie muszą składać reklamacji związanych z zaistniałą sytuacją. – dodaje
Z analizy przeprowadzonej przez bank wynika, że około 5 tysięcy klientów mogło doświadczyć problemów związanych z nieprawidłową ilością operacji dokonanych kartą. Bank zobowiązuje się do zwrotu pełnych kwot oraz gwarantuje, że klienci nie zostaną obciążeni ewentualnymi prowizjami.
Bank na bieżąco podaje informacje ma stronie www.multibank.pl, a klienci, których rachunki zostały niepoprawnie obciążone otrzymali komunikaty indywidualne w systemie transakcyjnym.