Multiscreen.tv napędza akcję „Odpal się na żywo” zorganizowaną przez telewizję 4fun.tv oraz sieć Heyah

15 listopada br. telewizja interaktywna 4fun.tv oraz sieć komórkowa Heyah rozpoczęły akcję pt. „Odpal się na żywo” (http://4fun.tv/odpalsie). W ramach akcji widzowie z pięciu największych miast Polski mogą skorzystać ze specjalnych stanowisk multimedialnych w kształcie wielkiej bomby, wysłać SMS-a aktywującego, nagrać 30 sekundowy wideoklip ze swoją wypowiedzią, a potem oglądać siebie i innych na antenie 4fun.tv. Jak informują organizatorzy, to pierwsze takie wydarzenie typu participation-TV w Polsce.

„Odpal się na żywo” to akcja skierowana głównie do ludzi młodych, pragnących zaistnieć, wyrazić swoją indywidualność i swoje zdanie na wybrany temat. Osoby z tej grupy docelowej poza oglądaniem telewizji intensywnie korzystają z telefonów komórkowych, Internetu, czy gier komputerowych i mobilnych. Właśnie ze względu na zróżnicowane nawyki konsumpcji mediów dość trudno do nich dotrzeć tradycyjnymi metodami marketingowymi.

Organizacja akcji „Odpal się na żywo” jest możliwa dzięki platformie Multiscreen.tv która jest technologicznym sercem telewizji 4fun.tv. Multiscreen.tv to system automatyzujący produkcję i emisję kanałów telewizyjnych zintegrowanych z Internetem, telefonią komórkową, a także kioskami multimedialnymi np. w kształcie wielkiej bomby. W przypadku tej akcji „bomba” wyposażona jest w dotykowy ekran, głośniki oraz kamerę wideo połączoną z serwerem Multiscreen.tv poprzez łącze internetowe.

Dzięki integracji telewizji, Internetu oraz telefonu komórkowego uczestnik akcji ma wpływ na kształt i treść programów w 4fun.tv. Dzięki Multiscreen.tv jest nie tylko widzem, ale również ich bohaterem. To kolejny etap rozwoju programów typu reality show, których realizacja – jak pokazuje przykład „Odpal się na żywo” – wcale nie musi być kosztowna i czasochłonna.

Dzięki systemowi Multiscreen.tv nagrania uczestników programu z każdego dnia przesyłane są z Warszawy, Katowic, Gdańska, Szczecina i Poznania przez Internet do centralnego serwera 4fun.tv. Nagrania są umieszczane w Media Library, czyli w bazie danych elementów emisyjnych. Najlepsze klipy są emitowane w godzinach 20.00-21.00, następnie w ramach powtórki w godzinach 1.00-2.00, a potem wszystkie „bez cenzury” między 2.00, a 5.00. Osoby których nagrania ukazują się na antenie są powiadamiane o emisji SMS-em.

4fun.tv i producent Multiscreen.tv – firma Comtica – zapowiadają, że już wkrótce nagrania wykonane za pośrednictwem „bomby” będzie można przesyłać e-mailem do siebie lub znajomych, albo przeglądać na stronie http://www.4fun.tv. Planowane są także transmisje „na żywo” z wybranych lokalizacji wprost na ekran telewizora.

Infrastruktura, która umożliwia produkcję programu telewizyjnego w takim tempie i przy wykorzystaniu standardowych komputerów PC to właśnie Multiscreen.tv. Do produkcji audycji 4fun.tv wykorzystywane są Multiscreen.tv Content Management Server oraz Multiscreen.tv Interactive Server wraz ze specjalistycznymi aplikacjami takimi jak Scheduler, Composer, czy Video Helper.

Multiscreen.tv zaspokaja potrzeby nadawców w zakresie tworzenia innowacyjnej oferty reklamowej, ale także pozwala im zautomatyzować proces produkcji oraz emisji programów. Są to dwa główne trendy występujące obecnie w branży telewizjyjnej na całym świecie.

Wraz z rozwojem nowych mediów oraz sposobów spędzania wolnego czasu tradycyjne kampanie reklamowe docierają do coraz mniejszej widowni i tracą na skuteczności. W branży mediów i reklamy mówi się, że dziesięć, czy piętnaście lat temu można było dotrzeć do 90% wybranej widowni dzięki emisji 30 sekundowego spotu reklamowego w trzech najpopularniejszych kanałach telewizyjnych. Dzisiaj można dotrzeć najwyżej do połowy tej grupy.

Dlaczego? Nawyki konsumpcji mediów się zmieniają. Wybór sposobów spędzania czasu jest obecnie dużo większy niż kiedyś. Mamy do wyboru dziesiątki kanałów telewizyjnych, kino na DVD, gry komputerowe, telewizję, WWW, rozrywkę i komunikację przez komórkę oraz przez Internet. Najpopularniejsze programy TV mają dziś oglądalność o wiele niższą, niż najpopularniejsze programy jeszcze 5 lat temu, co fachowo nazywa się fragmentacją lub dywersyfikacją struktury konsumpcji mediów.

Ponieważ sposobów na dotarcie do dużych widowni wciąż ubywa, a oferta programowa mediów jest coraz bardziej konkurencyjna i dynamiczna wyraźniej widać, że najbardziej atrakcyjne programowo media będą zdobywały uwagę widzów kosztem wszystkich innych według zasady winner-takes-all. Dlatego właśnie technologia, która daje nadawcy lub producentowi przewagę konkurencyjną zaczyna się w biznesie TV coraz bardziej liczyć.

Wprawdzie 30 sekundowy spot reklamowy w telewizji nie umarł jak zapowiadano, ale utracił swoje strategiczne znaczenie w marketing-mix wielu reklamodawców – szczególnie tych którzy adresują swoje produkty do osób dynamicznych, mobilnych, młodych wiekiem i duchem. Przykładem takiego reklamodawcy w przypadku akcji „Odpal się na żywo” jest sieć komórkowa Heyah, aktywnie wykorzystująca alternatywne do tradycyjnych metody dotarcia.

Comtica stworzyła Multiscreen.tv (www.multiscreen.tv) dla wszystkich podmiotów, które chciałyby uruchomić własną stację telewizyjną bez dużych inwestycji i specjalistycznej wiedzy. Multiscreen.tv to platforma technologiczna pozwalająca na szybkie i stosunkowo tanie uruchomienie stacji telewizyjnej z którą widzowie mają nieustanny kontakt poprzez wysyłane wiadomości SMS, MMS, aplikacje Java/GPRS, stronę WWW, telefoniczny system IVR, a teraz także przez kamery wideo, czy kioski multimedialne. Na bazie Multiscreen.tv został uruchomiony pierwszy w Polsce w pełni interaktywny muzyczno-rozrywkowy kanał 4fun.tv i organizowana razem z Heyah akcja „Odpal się na żywo”.

Multiscreen.tv zdobył uznanie ekspertów IT i technologii bezprzewodowych z inkubatora technologicznego ATI (www.ic2-ati.org) przy Uniwersytecie Teksańskim w Austin, prowadzonym przez Instytut IC2. Zgodnie z zawartym we wrześniu br. porozumieniem inkubator ten udzieli Comtice wsparcia w opatentowaniu technologii Multiscreen.tv w USA oraz w stworzeniu spółki zależnej działającej na rynkach Ameryki Północnej.

Comtica (www.comtica.pl) specjalizuje się w tworzeniu informatycznych rozwiązań typu Enterprise Mobile Solutions wykorzystujących technologie internetowe oraz usługi i technologie mobilne. W ofercie firmy znajdują się specjalistyczne rozwiązania dla branż takich jak finanse i bankowość, sektor FMCG, dystrybucja produktów IT, media, czy reklama zewnętrzna (outdoor). Rozwiązania te oparte są na Comtica Enterprise Portal, który jest portalem korporacyjnym zbudowanym w technologii .NET. Do grona klientów Comtica należą m.in.: Canal+, DB Securities, Energis, HP, Medicover, Ministerstwo Rolnictwa i Samsung. Comtica jest częścią grupy kapitałowej Nova Communications Group.

Multiscreen.tv (www.multiscreen.tv) to platforma technologiczna pozwalająca uruchomić od podstaw w pełni funkcjonalny i pełnowartościowy kanał telewizyjny z którym widzowie komunikują się poprzez wysyłanie wiadomości SMS, MMS, wiadomości głosowe i wybieranie tonowe (IVR), przez strony WWW, przez kioski multimedialne lub domowe webcamy. Multiscreen.tv pozwala też budować wokół już istniejących audycji telewizyjnych zaangażowane i aktywne społeczności widzów. Każdy program telewizyjny można wzbogacić o interaktywne moduły takie jak czat, głosowanie, gry, szafę grającą (video jukebox), czy komentarze moderatora/komentatora audycji. Operator systemu może w prosty sposób tworzyć własne formaty telewizyjne dostosowując do własnego projektu gotowe moduły lub zamawiając stworzenie całkiem nowych. Zastosowanie Multiscreen.tv pozwala budować lojalność widzów oraz tworzy nowe możliwości świadczenia usług reklamy i sponsoringu, a także czerpania przychodów z SMSów o podwyższonej wartości. Jednocześnie koszt tworzenia interaktywnych audycji telewizyjnych jest dzięki zastosowaniu Multiscreen.tv stosunkowo niski, a zarządzanie nimi wyjątkowo intuicyjne i niewymagające wiedzy technicznej.

4fun.tv (www.4fun.tv) to nowa polska stacja telewizyjna zbudowana na platformie Multiscreen.tv, a skierowana do ludzi młodych, aktywnych i obowiązkowo z poczuciem humoru. Nowoczesna technologia i nowe środki przekazu są dla nich środowiskiem naturalnym. Najważniejszą osobowością stacji 4fun.tv jest widz. To medium dociera do jednostek, a nie do anonimowej masy. Widz ma stały, bezpośredni wpływ na zawartość programową – sam decyduje, co chce oglądać i kiedy. Jest to możliwe dzięki różnym platformom wypowiedzi oferowanym przez 4fun.tv (SMSy, MMSy, internet, samą telewizję). W warstwie interaktywnej można na bieżąco komentować, dyskutować, wyrażać własne opinie i zobaczyć je na ekranie telewizora. Przez 24 godziny na dobę ramówkę 4fun.tv wypełnia dobra muzyka, sport, clubbing, filmy alternatywne, programy o grach komputerowych, animacje, spamy, sondy i kreskówki, a w warstwie interaktywnej chaty i głosowanie. 4fun.tv traktuje świat mniej serio niż inne telewizje, z przymrużeniem oka, bez fałszu i zadęcia.