Piłkarskie mistrzostwa świata to jedyna okazja dla sponsorów i reklamodawców, by dotrzeć do tak ogromnej publiczności. Finałowy pojedynek w dniu 9 lipca będzie oglądać 1,5 miliarda osób, a skumulowana liczba widzów wszystkich meczów wyniesie 30 miliardów.
Od przyszłego roku oficjalnym finansowym sponsorem międzynarodowych imprez organizowanych przez światową federację FIFA będzie Visa International. Zapłaciła za to 200 milionów dolarów. MasterCard , który jest partnerem piłkarskiej centrali od 1990 r. wystąpił na drogę sądową. Chce by FIFA dała mu szansę przedłużenia umowy i domaga się anulowania porozumienia z Visa.
„Parkiet” pisze, że sponsorzy następnego turnieju finałowego w 2010 r. do kasy FIFA wpłacą 900 milionów dolarów, o 40 proc. więcej niż obecnie. Wartość sportowego sponsoringu jest szacowana na 43 mld USD, dwa razy więcej niż siedem lat temu.
Visa będzie jedynym sponsorem z branży finansowej. – Złożyliśmy uczciwą ofertę – zapewnia Christopher Rodrigues, szef Visy. Dzięki kontraktom z federacją, sponsorzy będą mogli się reklamować nie tylko podczas rozgrywek finałowych, ale także w całym czteroletnim cyklu tego turnieju – czytamy.