Na reklamę łożą coraz więcej

„W 2007 roku instytucje finansowe wydają na działalność reklamową znacznie więcej pieniędzy niż w roku poprzednim. Przykład: w pierwszych trzech kwartałach tego roku TFI zapłaciły ponad dwukrotnie więcej za reklamy telewizyjne niż w tym samym okresie 2006 roku.

Niezmienne od kilkunastu kwartałów wpierwszych dziewięciu miesiącach 2007 roku na reklamę najwięcej pieniędzy przeznaczyły banki (449,4 mln zł). Na drugim miejscu plasują się ubezpieczyciele (154,4 mln zł), a na trzecim TFI (71,9 mln zł). W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku najwięcej na reklamy wydały: BZ WBK (TFI), ING (bank), AXA (ubezpieczyciel).” – informuje dziennik.

„Wśród funduszy inwestycyjnych to na reklamy Arki w bieżącym roku wydaje się najwięcej pieniędzy […]. Tuż za towarzystwem BZ WBK uplasowało się w 2007 roku PKO i Pioneer Pekao. Wszystkie trzy TFI należą do pierwszej czwórki rynku pod względem wartości zgromadzonych aktywów.” – czytamy.

„Na rynku bankowym w wydatkach na reklamę prym wiedzie ING Bank Śląski. – Mamy ambitne cele sprzedażowe i chcemy być jeszcze większym bankiem niż jesteśmy teraz – komentuje Piotr Utrata, rzecznik ING. Podkreśla, że wysokie wydatki wynikają przede wszystkich z cen mediów – nie zaś kosztów związanych z opłaceniem biorących udział w reklamie osób („twarzą” ING jest znany aktor Marek Kondrat).

Spośród ubezpieczycieli najwięcej środków na reklamę w tym roku przeznaczyła AXA, która na rynku pojawiła się dopiero w marcu […].” – czytamy dalej.

Szczegóły w sobotnim „Parkiecie”.