Na Stadionie Narodowym zapłacimy kartami zbliżeniowymi BRE Banku

Karty typu „pre-paid” przygotowane przez BRE Bank będą dystrybuowane na terenie stadionu i mają stanowić docelowo główny środek płatniczy tak, aby zminimalizować obrót gotówkowy, a także maksymalnie przyspieszyć obsługę każdego klienta. – Wykorzystanie karty zbliżeniowej to duża oszczędność czasu podczas imprez masowych. – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej BRE Banku – Sprzedawca nie zajmuje się wydawaniem reszty, płatność zbliżeniowa do kwoty 50 złotych dokonywana jest bez konieczności podawania PIN-u, trwa więc znacznie krócej, niż ta z użyciem tradycyjnej karty – dodaje.

Osoby, które nie będą posiadały przy sobie żadnej karty, będą mogły kupić na Stadionie Narodowym kartę przedpłaconą, doładowaną kwotą 50 zł, bez żadnej dodatkowej opłaty, a więc za równowartość środków zgromadzonych na karcie. Karty, które będą sprzedawane na Stadionie Narodowym będzie można doładowywać i wykorzystywać  również do innych bieżących płatności.

– Przedpłacona karta zbliżeniowa z wizerunkiem Stadionu Narodowego to nie tylko praktyczne narzędzie do codziennych płatności. To także ciekawa pamiątka z wizyty na meczu, czy innym wydarzeniu, które będzie odbywało się na stadionie – zaznacza Dariusz Nalepa. – Obsługę kartową na Narodowym traktujemy przede wszystkim jako prestiżowy projekt, a nie przedsięwzięcie komercyjne. – dodaje.

Karty „pre-paid” stają się coraz bardziej popularnym środkiem płatniczym. Już pod koniec ubiegłego roku BRE Bank wydał ich ponad 100 tys. Korzystają z nich nie tylko klienci indywidualni, ale coraz częściej firmy. Bank w ponad 100 przypadkach przygotowywał dla klientów nie tylko koncepcję działania produktu, ale również indywidualny wizerunek karty, tak jak to ma miejsce w przypadku kart, które będą dystrybuowane na Stadionie Narodowym.

Uniwersalność kart przedpłaconych sprawia, że możliwości ich zastosowania są niemal nieograniczone. Od kart miejskich, przez karty kibica, po karty w programach lojalnościowych dla klientów i pracowników. Dobrym przykładem może być karta kibica wprowadzona w Koronie Kielce i Pogoni Szczecin. Karta służy tam jako identyfikator, który zgodnie z polskim prawem musi posiadać każdy kibic. Jednak jej użytkownik może także doładować kartę pieniędzmi i kupować za jej pomocą np. klubowe pamiątki. Chip karty daje także dodatkowe możliwości. Niektóre miasta w Polsce już wprowadzają karty miejskie oparte na prepaidach, kolejną możliwością jest rozszerzenie karty kibica o funkcję kodowania samych biletów na karcie. BRE Bank realizuje taki projekt w Krakowie,  rozpoczął także jego wdrażanie na Śląsku.

Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.