Na wiosnę „Zmień baterie na GP”

GP Batteries swoje bezpośrednie przedstawicielstwa posiada w 21 krajach na 4 kontynentach, m.in. w: Hong Kongu, Singapurze, Malezji, Francji, Niemczech, Włoszech, Kanadzie i USA. W Polsce GP Batteries działa od dwunastu lat i należy do grupy liderów krajowego rynku bateryjnego. W ciągu ostatniego roku firma podejmowała szereg działań zarówno reklamowych jak i PR dążących do wzrostu świadomości marki i podkreślenia swojej nowoczesności i zaawansowania technologicznego.

Rozpoczynająca się 11 kwietnia kampania „Zmień baterie na lepsze” dotyczy pełnej oferty baterii GP, natomiast jej głównym bohaterem jest bateria UltraAlkaline. To hasło pojawi się w telewizji i radiu – mediach, które szybko budują zasięg i podkreślają dynamiczność działań. Dodatkowo telewizja jest medium budującym image oraz prestiż reklamowanego produktu oraz samej firmy.

W porównaniu do poprzedniej kampanii w spocie reklamowym wprowadzono subtelne, lecz zauważalne zmiany, które mają na celu jeszcze bardziej uwypuklić użyteczność baterii w różnego rodzaju urządzeniach. Skoncentrowano się na pokazaniu najbardziej popularnego rodzaju baterii – LR6 (tzw. paluszków), a w celu podkreślenia szerokiej gamy baterii prezentowane są dodatkowo produkty w następujących wariantach: LR03, LR14, LR20, 6LF22. Trzydziestosekundowy spot będzie można zobaczyć w czterech ogólnopolskich stacjach telewizyjnych TVP 1, TVP 2, POLSAT i TVN przy programach, które cieszą się najwyższą oglądalnością. Reklama jest bowiem skierowana do użytkowników nowoczesnych urządzeń takich jak odtwarzacze CD, magnetofony, bezprzewodowe myszy i klawiatury komputerowe lub aparaty fotograficzne. GP UltraAlkaline może być bowiem stosowana jako źródło energii w urządzeniach wymagających dużego poboru energii.

Producentem spotu jest MetroFilms, który dokonał również jego modyfikacji na potrzeby aktualnej kampanii. Doborem mediów zajął się dom mediowy Macroscope OMD. Akcja spotu telewizyjnego rozpoczyna się w poczekalni, przed gabinetem specjalisty od chorych zwierząt. Pierwszym pacjentem jest żółw, dla którego specjalista wybiera odpowiednią baterię GP UltraAlkaline i ożywia pozbawione energii zwierzę. Żółw po „zaaplikowaniu” baterii GP UltraAlkaline dostaje dawkę energii, która sprawia, że nabiera szybkości niczym odrzutowiec. Zależnie od tego czy pacjentem jest kot, ryba czy nawet słoń specjalista dobiera odpowiednią wielkość i pojemność baterii. „Zmień baterie na lepsze” to dewiza specjalisty, który jest w stanie sprostać największym wyzwaniom. Tłem muzycznym towarzyszącym obrazowi jest „metaliczny”, nowoczesny dźwięk, który dodatkowo wzmacnia przekaz reklamy.

Reklama radiowa „Kończy Ci się energia” zrealizowana została przez Studio Reklamy i Dźwięku Overtime. Intensywne działania będą prowadzone równolegle z kampanią telewizyjną. Spot będzie można usłyszeć w ogólnopolskim radiu ESKA w czasie najwyższej słuchalności, kiedy radio towarzyszy słuchaczom w czasie jazdy do pracy w samej pracy i w domu.

Kampania będzie wspierana materiałami ekspozycyjnymi w punktach sprzedaży. Plakaty, kiwaki, naklejki i ulotki maja nie tylko zachęcić do kupna baterii GP, ale także spełniają funkcję edukacyjną. Przygotowano bowiem specjalny GPoradnik w którym znajdują się porady dotyczące najczęstszych zastosowań baterii. Równolegle z działaniami reklamowymi prowadzone są również działania PR.