Na wirtualnym rynku rządzi mBank

mBank goni banki uniwersalne, które udostępniają elektroniczne kanały dostępu do kont osobistych. Potęgą na rynku obsługi internetowej stał się PKO BP, w którym z bankowości elektronicznej korzysta 1,2 mln klientów (w tym wirtualne konto Inteligo dla 450 tys. osób).

Jak podaje dziennik w 2008 roku liczba klientów mBanku ma przekroczyć 1,75 mln, depozyty będą rosły w tempie 13,8 proc. rocznie, a kredyty dużo szybciej – ponad 46 proc.

Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku nie ukrywa, że dalszy wzrost akcji kredytowej jest możliwy dzięki pojawieniu się w świecie rzeczywistym, a nie tylko wirtualnym. Choć mBank nie będzie budował placówek, rozwinie sieć tzw. mKiosków i centrów finansowych. Do końca przyszłego roku będzie ich łącznie 100 (obecnie działa 31 mKiosków i 13 centrów finansowych).

mBank ma 1 mln klientów. Ten rok zakończy zyskiem brutto w wysokości 28 mln zł, podczas gdy w 2004 roku było to 3 mln zł. Sławomir Lachowski poinformował, że zwrot na kapitale alokowanym w 2005 roku wyniesie 22,7 proc., a w kolejnych latach wzrośnie do 34,8 proc. Udział mBanku w zyskach BRE Banku wynosi około 7 proc. – informuje „Gazeta Prawna”.