Innowacyjność projektu polega na opracowaniu mobilnej placówki bankowej, której podstawowym zadaniem jest oferowanie identycznych usług w porównaniu z usługami dostępnymi w tradycyjnej placówce LUKAS Banku. Przelewy, opłaty, wnioski kredytowe czy zlecenia albo spłaty rat to codzienna działalność LUKASmobila. Wnętrze zostało zaprojektowane bardzo ergonomicznie tak, aby na przestrzeni 12,5 m² zmieścić 3 niezależne stanowiska obsługi klienta, miejsca dla klientów oczekujących oraz charakterystyczny dla LUKAS Banku ekspres do darmowej kawy.
W trakcie postoju właściwości bankowe LUKASmobil uzyskuje dzięki antenie satelitarnej, automatycznie ustawiającej się względem satelity. W ten sposób następuje połączenie z systemem bankowym. Jest to bezpieczne połączenie szyfrowane, dzięki któremu pracownicy uzyskują dostęp on-line do bazy danych klientów. Pozwala to na korzystanie z wszelkich zasobów systemu, dokonywania dowolnych operacji bankowych od wpłat gotówkowych po otrzymanie kredytu. Osoby, które potrzebują szybkiej gotówki mogą korzystać z wbudowanego w jedną ze ścian LUKASmobilu bankomatu sieci Euronet.
Nad prawidłowym funkcjonowaniem i bezpieczeństwem LUKASmobila czuwa koncesjonowana agencja ochrony wraz z urządzeniami elektronicznymi monitorującymi pracę i postój mobilnej placówki. W trakcie przemieszczania się LUKASmobil jest śledzony przez satelitarny system ustalania pozycji GPS, a dodatkowo kierowca jest pracownikiem agencji ochroniarskiej.