Nagroda EFFIE dla ING Banku

22 października już po raz ósmy rozdano prestiżowe nagrody Effie. W sumie w tegorocznej edycji rozdano 42 statuetki w 21 kategoriach: 3 złote, 20 srebrnych i 19 brązowych. Grand Prix i złote Effie w kategorii „środki trwałe” zdobyła kampania „Testy” dla firmy Zelmer. W kategorii „usługi finansowe” przyznano jeszcze dwie brązowe statuetki – dla kampanii BPH „Karteczki” oraz „Bez gwiazdek i ukrytych kosztów” – BGŻ.

Nagroda Effie przyznawana jest w USA od 1968 roku. Polską edycję od 1999 roku prowadzi Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Członkami jury są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, reprezentanci firm badawczych i nauki. Polska jest obecnie jednym z 33 krajów, w których organizowany jest konkurs.

ING Bank Śląski otrzymał również nominację Effie za media do kampanii Otwartego Konta Oszczędnościowego pt. „Połowa Polaków trzyma oszczędności na złych warunkach”. Strategią mediową oraz zakupem mediów zajął się dom mediowy Pan Media Western.