Program „Złotówka za kilometr”, w którym pracownicy sopockiej firmy Blue Media dostają premię za dojazd do pracy rowerem, został nagrodzony w konkursie Firma Zaangażowana Społecznie organizowanym przez Forum Inicjowania Rozwoju.
Celem konkursu jest wyłanianie i promocja najciekawszych i najlepiej wdrożonych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), realizowanych w obszarze zaangażowania społecznego przez mikro, małe lub średnie firmy z województwa pomorskiego. Honorowym patronem Konkursu jest Marszałek Województwa Pomorskiego, pan Mieczysław Struk, zaś zwycięzców wskazuje Kapituła Konkursu.
W tym roku program Blue Media „Złotówka za kilometr” zdobył drugie miejsce w konkursie. W ramach programu za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu pracownicy dostają złotówkę premii. W drugim roku działania programu udział wzięło w nim 60 pracowników, czyli 40% osób zatrudnionych w grupie Blue Media. Rekordzista zarobił w ten sposób już ponad 10 000 złotych.
Od początku programu pracownicy Blue Media przejechali łącznie ponad 130 000 kilometrów. Tym samy „zarobili” solidna premię a środowisku naturalnemu „oszczędzili” 30 ton dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby rowerzyści do pracy jeździli samochodami.
– To jest fantastyczne wyróżnienie – cieszy się Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu „Złotówka za kilometr” w Blue Media. – Liczba zaangażowanych w nim pracowników i przejechanych kilometrów ciągle rośnie. Budzi też żywe zainteresowanie i uznanie naszych klientów i partnerów biznesowych. Polecamy wszystkim firmom podobne działania.
/ Blue Media