2 lipca rozstrzygnięty został plebiscyt na Najciekawsze Logo Banku 2012. Według kapituły oceniającej jako najciekawszy znak graficzny zostało uznane logo Noble Banku.
„Najciekawsze Logo Banku 2012” to pierwsza edycja akcji, mającej na celu wyłonienie znaku graficznego banku, charakteryzującego się najbardziej przejrzystym przekazem oraz ciekawą formą graficzną dla potencjalnego odbiorcy. Według kapituły oceniającej jako najciekawszy znak graficzny zostało uznane logo Noble Banku.
Jak uznała kapituła konkursowa, logo Noble Banku pokazuje cierpliwość, wzrost, stabilizację i tradycję. Dobrze kojarzącą się nazwa wraz z kolorystyką obiecującą specjalne profity sprawiły, iż właśnie Noble Bank został uhonorowany statuetką zwycięzcy w pierwszym tego typu plebiscycie zainicjowanym przez Banking-Magazine.
Wyróżnienia zostały przyznane jeszcze dwóm logotypom. Pierwszy z nich należy do PKO BP. Tutaj kapituła doceniła prosty przekaz i pomysł na ułożenie liter w skarbonkę. – Symbol skarbonki i monety od lat pokazuje finansowe bezpieczeństwo, czyli dokładnie to, na co logotyp banku powinien zwracać uwagę – mówi Hanna Gehrke-Gut z GutPR.
Na trzecim miejscu znalazł się znak graficzny Alior Banku, a głosujący na ten właśnie logotyp szczególną uwagę zwracali na nowoczesną formę w postaci dwóch symetrycznych kwadratów i na rycinę anioła symbolizującego tradycję, wiarygodność i powagę, doceniając jednocześnie lekką i czytelną typografię i kojarzącą się ze złotem i dobrobytem kolorystykę.
– Idealne logo powinno – między innymi – łatwo zapadać w pamięć i dobrze oddawać charakter i specyfikę firmy jaką reprezentuje. Niezmiernie trudno jest osiągnąć taki efekt, szczególnie w branży bankowej, w której wizerunek jest wartością najwyższą i stale eksponowaną – mówi Grzegorz Szostak, studio grafiki komputerowej „slash studio”.
– Udany znak graficzny oraz precyzyjna, dokładnie przemyślana forma identyfikacji wizualnej i komunikacji z klientem to podstawy do sukcesu i wyróżnienia się na tle konkurencji. Kapituła miała za zadanie ocenić samą formę znaku graficznego, który swoją formą wywołuje najciekawsze skojarzenia z odbiorem całej reprezentowanej marki danej instytucji bankowej – podkreśla Rafał Tomkowicz, pomysłodawca plebiscytu.
Partnerami plebiscytu są: EGB Investments S.A., GutPR, Manager – Magazyn kadry zarządzającej, agencja prasowa Artivia, finansosfera.pl, structus.pl, forumphoto.pl.
Organizatorem jest Banking-Magazine.pl
Źródło: Banking-Magazine.pl