Najemcy drugi raz ocenili centra handlowe

Instytut badawczy TNS Pentor po raz drugi przeprowadził badanie wśród najemców centrów  handlowych w Polsce. W wyniku badania powstał ranking centrów handlowych.

Badania zostało przeprowadzone w miesiącach: czerwiec-sierpień 2011 roku, na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH).

Wyniki badania zostały ogłoszone podczas wrześniowych Targów Shopping Center Forum. W badaniu wzięło udział 48 sieci handlowych, wynajmujących powierzchnię w centrach handlowych. Ocenie poddanych zostało 215 centrów handlowych o powierzchni najmu powyżej 10 000 m2. Najemcy oceniali centra handlowe w czterech kluczowych kategoriach: komercjalizacji obiektów, sposobu zarządzania obiektem, działalności marketingowej oraz ogólnej satysfakcji handlowej.

Zdaniem najemców najważniejszymi czynnikami wpływającymi na satysfakcję ze współpracy z centrami handlowymi są:

•    poziom cen powierzchni w stosunku do cen na rynku lokalnym
•    poziom obrotów w relacji do innych lokalizacji na rynku lokalnym lub w ramach całej sieci najemców
•    poziom atrakcyjności i dopasowania oferty CH do potrzeb rynku lokalnego
•    aktywność marketingowa na rynku lokalnym

W wyniku badania powstał II Ranking Centrów Handlowych w Polsce.

W ogólnym rankingu na pierwszych 10 miejscach znalazły się:

Miejsce w 2011

Centrum Handlowe

Ocena

Miejsce w 2010 (ocena)

1

Graffica (Rzeszów)

82,6

1 (74,5)

2

Galeria Krakowska (Kraków)

80,9

3 (72,0)

3

Fashion House (Gdańsk )

74,1

poza TOP 10

4

Copernicus (Toruń)

73,3

poza TOP 10

5

Fashion House (Piaseczno)

73,1

poza TOP 10

6

Galeria Łódzka (Łódź)

73,1

6 (70,9)

7

Silesia (Katowice)

73

poza TOP 10

8

Focus Park (Zielona Góra)

73

poza TOP 10

9

Galeria Bałtycka (Gdańsk)

72,3

4 (71,2)

10

Arkadia (Warszawa)

70

poza TOP 10

Liderami w poszczególnych kategoriach zostali: 
•    pod względem zarządzania obiektem –  Graffica (Rzeszów) 
•    pod względem satysfakcji handlowej  – Galeria Krakowska (Kraków)
•    pod względem komercjalizacji – Galeria Krakowska (Kraków)
•    pod względem działalności marketingowej – Graffica (Rzeszów)

Pełne wersje raportów za 2011 i 2010 dostępne pod adresem:
II Ranking Centrów Handlowych wrzesień 2011 http://www.psnph.pl/ranking-wrzesien.pdf 
I Ranking Centrów Handlowych grudzień 2010 http://www.psnph.pl/ranking.pdf

Źródło: MASTEAM Agencja PR i reklamy