Najlepsze biura prasowe mają ING Bank Śląski, mBank oraz Bank BGŻ

Systematycznie wzrasta odsetek dziennikarzy zadowolonych z pracy działów PR banków. Najlepszy PR spośród banków mają: ING Bank Śląski, mBank oraz Bank BGŻ – wynika z VIII fali badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.


Aż 89% dziennikarzy bankowych przyznaje, że jest zadowolona z kontaktów zawodowych z bankami. Najważniejsze cechy dobrego biura prasowego to zdaniem dziennikarzy: szybkość reakcji, dostępność telefoniczna pracowników biura oraz świadomość specyfiki pracy dziennikarzy.

Na ostatnich miejscach dziennikarze wskazują organizacje seminariów tematycznych czy organizacje spotkań okolicznościowych.

Dziennikarze dokonywali szczegółowej oceny biur prasowych banków według siedemnastu kryteriów. Najwyższe noty otrzymały biura prasowe ING Banku Śląskiego, mBanku i Banku BGŻ.

Liderzy rankingu głównego biur prasowych (TOP 3)

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations,
ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014


Liderzy wybranych kryteriów:

Porównując wyniki badania z tego roku z wynikami sprzed dwóch lat można zauważyć, że czołówka banków pod względem oceny biur prasowych nie zmieniła się. W poprzedniej fali badania oprócz banków, które teraz są na pierwszych trzech pozycjach były jeszcze BRE Bank i Kredyt Bank. Pierwszy z nich zmienił nazwę na mBank, drugi zaś połączył się z BZ WBK. W efekcie tych zmian biuro prasowe mBanku jeszcze umocniło swoją pozycję lidera, zaś biuro prasowe BZ WBK, mimo iż jeszcze nie należy do ścisłej czołówki, jest znacznie wyżej oceniane przez dziennikarzy niż dwa lata temu” – mówi Przemysław Mielczarek z ARC Rynek i Opinia.

Spośród tytułów prasowych, z jakich korzystają dziennikarze poszukując informacji na temat rynku finansowego najpopularniejsza jest Rzeczpospolita (73%), zaś spośród stron internetowych, portali i wortali – bankier.pl (50%).

Najpopularniejsze wśród dziennikarzy źródła informacji na temat rynków finansowych (prasa), TOP 5


Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations,
ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014


Najpopularniejsze wśród dziennikarzy źródła informacji na temat rynków finansowych (strony www, portale, wortale), TOP 5


Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014


Badanie jest realizowane od 2000 roku co dwa lata. Tegoroczne badanie przeprowadzone zostało w dniach 30 marca – 18 kwietnia 2014 roku na próbie N=26 dziennikarzy i analityków. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Wywiad miał charakter rozmowy prowadzonej przez przeszkolonego ankietera z respondentem na podstawie przygotowanego kwestionariusza. W badaniu wzięły udział osoby specjalizujące się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący m.in. z następującymi mediami: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, bankier.pl, Media&Marketing, Home Broker, ISB/ Euromoney, Open Finance, PAP, Polskie Radio, TOK FM, Polska Agencja Prasowa, TotalMoney.pl, Radio PIN.