Najlepsze kampanie reklamowe ostatniego roku – poznaj zwycięzców MIXX 2013

Kampania Mocnopomocni agenci PZU” została najlepszą kampanią ostatniego roku. Tytuł Człowieka Roku zdobyli Michał Wolniak/ Dariusz Andrian, Agencja Roku – ex aequo Artegence oraz VML Poland, Dom Mediowy Roku – MEC Global, Marketer Roku – PZU. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska 6. listopada podczas MIXX Awards & Conference nagrodził najlepsze kampanie reklamowe online. Galę rozdania nagród poprzedziła konferencja dotycząca efektywności kampanii reklamowych online.

MIXX Awards & Conference jest prominentnym wydarzeniem dedykowanym profesjonalistom dziedziny marketingu. Skupia w jednym miejscu najbardziej znanych i najbardziej wpływowych ludzi branży marketingu internetowego, którzy chętnie podzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi najbardziej palących tematów w reklamie.

Najlepszą kampanią reklamową w internecie okazała się Mocnopomocni agenci PZU” przygotowana przez agencję interaktywną VML Poland oraz Starlinka. Kreacja ta, zdobyła także nagrodę w kategorii Kampanie cross-mediowe. VML Poland został także Agencją Roku a liderzy tej agencji – Michał Wolniak oraz Dariusz Andrian – zdobyli tytuł „Człowieka Roku”. Na wyróżnienie zasługuje także GONG oraz MediaCom, którzy zdobyli po 3 statuetki.

Najlepsza agencja w 2013 roku to ex aequo Artegence oraz VML Poland, MEC Global Domem Mediowym Roku, Marketerem Roku – PZU. Tytuł Człowieka Roku zgarnęli Michał Wolniak oraz Dariusz Andrian z agencji VML Poland.

Poniżej prezentujemy zwycięzców w 12 kategoriach tematycznych (zwycięzcy oznaczeni przez pogrubienie):

Bezpośredni odzew Dobra oferta dla dobra 180heartbeats + JUNG v. MATT
Keep Calm & Be Relevant! ValueMedia
Optymalizacja PPC pod ROI ValueMedia
Branded kontent Interaktywny Finał Męskiego Grania 2013 GONG
Piję Wodę dla Żywiec Zdrój VML
Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna 180heartbeats + JUNG v. MATT
Gry Bridgy Jones podbija świat VML Poland
Danonki Wirtualne Przedszkole – Nowa kraina Zoo MediaCom
McDonald’s – Drwal wraca do gry Tribal DDB/ OMD
Kampania wizerunkowa Metafen. Można inaczej K2 Internet
Mocnopomocni agenci PZU VML Poland/ Starlink
Otwieracz Żywca GONG
Kampanie cross-mediowe Celebryci w PLAY MediaCom/ K2 Internet
Milka. Moje miasto się przytula SMV Group
Mocnopomocni agenci PZU VML Poland/ Starlink
Lojalność wobec brandu Danonki Wirtualne Przedszkole MediaCom
Orange Social Care – obsługa klienta w social media VML Poland
PROGRAM LOJALNOŚCIOWY ONLINE NERF GONG
Marketing społecznościowy Fani Tyskiego tworzą historię Tequila Polska
Republika Kaktusa MEC Global/ Liquid
Zwierzaki z Littlest Pet Shop szukają opiekunów SMV Group/ NK.pl
Mobile/apps/tablets Aplikacja ICOON na telefony z systemem Windows Phone Wunderman
Bridgy Jones podbija świat VML Poland
Durex w Listonic Mobext Polska (Havas Media Group)/ Listonic
Najlepsze zastosowanie nowych mediów Durex Eksperyment Havas Media
Mocnopomocni agenci PZU VML Poland/ Starlink
Nike Hypervenom Mindshare/ John Pitcher
Strona brandowa www.goldensubmarine.com GoldenSubmarine
Nowy serwis internetowy marki House Zjednoczenie.com
Strona internetowa marki Żywiec GONG
Wideo-online Mr Button Artegence
Otwieracz Żywca GONG
Proama VOD Direct MediaCom/ Proama
Wprowadzenie nowego produktu na rynek GARNIER OLIA LAUNCH ZenithOptimedia
nju mobile MEC Global/ Ogilvy & Mather
Vichy Dercos Neogenic ZenithOptimedia

Najwyżej oceniona kampania w ogóle otrzymuje tytuł Best in Show. Best in Show MIXX 2013 otrzymała kampania „Mocnopomocni agenci PZU” przygotowana przez VML Poland oraz Starlink.

Organizator konkursu – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz wszystkie firmy członkowskie Związku mogli zgłaszać kandydatów do „Nagród za dokonania”:

– Człowiek Roku,
– Marketer Roku,
– Agencja Roku
– Dom Mediowy Roku.

Kapituła oceniająca zgłoszenia uznała, że najlepszymi w ostatnim roku byli (zwycięzcy oznaczeni szarym kolorem oraz pogrubieniem):

Człowiek roku Michał Wolniak/ Dariusz Andrian
Agencja roku Artegence
GoldenSubmarine
VML Poland
Dom mediowy roku Group One
MEC Global
Value Media
Marketer roku PKO BP
PZU
Tesco

Uroczystą galę rozdania nagród poprzedziła MIXX Conference – konferencja o unikalnej formule w której zostały zaprezentowane studia przypadków kampanii z perspektywy klient + agencja. Przedstawione zostały kampanie ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z ich realizacją i sposobów na radzenie sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami. Program konferencji można sprawdzić pod adresem: www.mixx-awards.pl/mixx-conference

Nagrody MIXX przyznawane są dla twórców najlepszych interaktywnych kampanii reklamowych roku. Profesjonalne jury, w skład którego wchodzą eksperci od reklamy, marketingu i internetu oraz marketerzy ocenia wszystkie części kampanii, począwszy od strategii i kreacji, poprzez wybór mediów, po efektywność. MIXX Awards 2013 to już 7. edycja konkursu i jak co roku najlepsze kampanie marketingowe zostały nagrodzone podczas uroczystej gali. MIXX Awards & Conference 2013 odbyła się 6 listopada w warszawskim Palladium.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy za rok! Pełną listę zwycięzców wraz materiałami wideo można znaleźć na www.mixx-awards.pl

IAB Polska