Nie ma rachunku idealnego. Każdy z przedsiębiorców ma różne potrzeby i przy wyborze firmowego konta powinien się kierować właśnie nimi. Koszty obsługi konta są dla większości małych firm jednym z najważniejszych kryteriów. Nie należy się jednak sugerować tylko stałą opłatą za prowadzenie rachunku, ale dokładnie sprawdzić, jakie są ceny usług, z których będziemy korzystać najczęściej. Może się bowiem okazać, że stała miesięczna stawka jest, i owszem, atrakcyjna, ale inne wydatki związane z obsługą konta pochłaniają już znacznie wyższe kwoty.
Z przygotowanego przez dział analiz Tax Care zestawienia rachunków dla małych firm wynika, że najtańsze są oferty banków internetowych, które dzięki temu, że nie ponoszą ogromnych kosztów utrzymania tradycyjnych oddziałów, są w stanie zaoferować klientom bardzo konkurencyjną ofertę. Większość z nich nie posiada jednak sieci bezpłatnych bankomatów. Dlatego przedsiębiorca, który potrzebuje stałego dostępu do gotówki, powinien raczej wybierać z propozycji, które łączą tradycyjną bankowość z dostępem do Internetu.
Większość banków oferuje pakiety dla małych firm. Najtańsze z nich zawierają zwykle tylko podstawowe usługi, które jednak w wielu przypadkach, szczególnie wtedy, gdy firma dopiero rozwija skrzydła, w zupełności wystarczają do bieżącej obsługi finansowej. Dojrzalsze przedsiębiorstwa mogą rozglądać się już wśród bardziej rozbudowanych pakietów, ale i one powinny się zastanowić, czy rzeczywiście skorzystają z rozszerzonej, a już droższej oferty. Z zawartością pakietów firmowych jest bowiem trochę tak, jak z komórkami najnowszej generacji – jest wiele osób, które wykorzystają wszystkie dostępne funkcje telefonu, ale równie duża grupa ograniczy się tylko do podstawowej: dzwonienia.
Źródło: Tax Care