Kampania reklamowa obejmuje codzienną prasę ogólnopolską oraz tygodniki opinii. Oprócz tradycyjnych modułów reklamowych wykorzystany zostanie insert prasowy opisujący ofertę kredytów hipotecznych Nordea oraz Internet.
Koncepcja kampanii jest dziełem wspólnym Departamentu Marketingu i Komunikacji banku Nordea oraz szczecińskiej agencji reklamowej Oskar Wegner. Planowaniem mediów zajął się warszawski dom mediowy Media Planning Group.
Każdy, kto planuje zakup mieszkania przy wykorzystaniu kredytu, musi liczyć się z dodatkowymi kosztami związanymi z jego udzieleniem. Składają się zwykle na nie: prowizja za udzielenie kredytu, weksel, ubezpieczenie niskiego wkładu, ubezpieczenie przejściowe kredytu, inspekcja nieruchomości, wycena nieruchomości, ubezpieczenie majątkowe, ubezpieczenie na życie. Łącznie wszystkie koszty, które klient będzie musiał ponieść, zazwyczaj zawierają się w przedziale do 4% kwoty kredytu.
Nordea Bank Polska, mając na uwadze ogół kosztów związanych z zakupem nieruchomości, wprowadził specjalne rozwiązanie, pozwalające na zminimalizowanie kosztów początkowych udzielania kredytu. Rozwiązanie to polega na wliczeniu kosztów ubezpieczenia przejściowego i ubezpieczania niskiego wkładu w ratę kredytu bez zwiększania kwoty kredytu. Dodatkowo każdy klient dostaje bezpłatnie ubezpieczenie na życie NNW.
Załóżmy, że klient banku zamierza kupić nieruchomość za 100 tys. PLN, nie posiadając żadnego wkładu własnego. Łączny początkowy koszt przyznania kredytu w Nordea wynosiłby około 2 170 PLN. Biorąc pod uwagę średnią rynkową, koszt ten wynosiłby w granicach 3 900 PLN.
Oprócz niskich kosztów początkowych bank Nordea proponuje też atrakcyjne oprocentowanie kredytu hipotecznego. Stawki oparte są o rynkowe stopy (WIBOR, LIBOR, EURIBOR) i wynoszą w przypadku wyżej opisanego kredytu:
PLN – od 6,48%
USD – od 4,51%
EUR – od 3,28%
CHF – od 1,90%
SEK – od 3,24%
NOK – od 3,28%
DKK – od 3,31%