Najnowsze rozwiązania i produkty firmy Avaya zwiększają możliwości telefonii IP

Firma Avaya poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowej generacji rozwiązań przeznaczonych do obsługi telefonii IP. Umożliwią one przedsiębiorstwom tworzenie inteligentnych systemów komunikacji oraz zapewnią nieprzerwaną łączność w oparciu o sieci globalne. W nowych rozwiązaniach oraz produktach wykorzystano najnowsze osiągnięcia Avaya w dziedzinie telefonii IP oraz protokołu SIP (Session Initiation Protocol). Dzięki temu możliwe jest uzyskanie większej niezawodności i odporności na awarie, ciągłości działania procesów biznesowych oraz wzrost efektywności pracy (niezależnie od miejsca pobytu pracowników).

W swojej nowej ofercie Avaya prezentuje rozwiązania do obsługi telefonii IP — Avaya Communication Manager 3.0 oraz funkcje oprogramowania, które zapewniają obsługę otwartych aplikacji wykorzystujących usługi WWW, a tym samym ułatwiają producentom tworzenie nowej generacji aplikacji telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw. W tym celu zastosowano rozwiązanie Converged Communications Server. Pozwala ono na korzystanie z interfejsów programistycznych aplikacji telefonii IP Avaya, a także wprowadza zaawansowane funkcje interfejsu SIP umożliwiające współpracę w czasie rzeczywistym oraz informowanie o dostępności potencjalnych rozmówców.

Zadaniem nowych produktów jest pomoc osobom odpowiedzialnym za wdrażanie aplikacji IP w dotychczasowych sieciach heterogenicznych i zapewnienie ciągłość działania poszczególnych lokalizacji sieciowych bez względu na ich wielkość i położenie. Jednocześnie uzyskano znacznie wyższą jakość rozmów głosowych prowadzonych w sieciach IP, między innymi poprzez wyeliminowanie chwilowych zakłóceń. Najnowsze, współpracujące ze sobą rozwiązania wykorzystujące protokół SIP, przyspieszają podejmowanie decyzji oraz zapewniają ścisłą kontrolę nad powszechnie używanymi kanałami łączności.

„Aby w pełni wykorzystać możliwości posiadanych sieci przedsiębiorstwa muszą dysponować podstawową infrastrukturą IP, która będzie odporna na awarie, niezawodna i otwarta, a ponadto zapewni zgodność z innymi rozwiązaniami. Tylko taka infrastruktura pozwoli szybko i bezpiecznie wdrażać aplikacje telekomunikacyjne w przedsiębiorstwach” — powiedział Don Peterson, Prezes i Dyrektor Generalny firmy Avaya.

Nowe rozwiązania Avaya

Oprogramowanie Avaya Communication Manager 3.0 obejmuje opcje zwiększające odporność sieci na awarie, które można stosować w centralach oraz oddziałach zarówno dużych jak i małych firm. W tym celu stworzono specjalny serwer, umożliwiający m.in. utrzymanie pełnego zakresu funkcjonalnego łączności w przypadku awarii centrali. Oddziałom firm dedykowano opcje LSP (Local Survivability Processing), które rozbudowano o mechanizmy podtrzymywania połączeń na wypadek przerwy w działaniu sieci oraz o uproszczone funkcje administracyjne umożliwiające automatyczne przełączenie wszystkich bram w sieci na serwer podstawowy bez interwencji ręcznej. Avaya Communication Manager umożliwia również zastępczy routing między bramami, a tym samym pozwala rozwiązać problemy występujące w zatłoczonych sieciach poprzez przekierowanie połączeń IP do sieci PSTN w przypadku przekroczenia maksymalnej przepustowości sieci.

Pakiet Avaya Application Assurance Networking obejmuje programy do optymalizacji sieci w oparciu, o które przedsiębiorstwa mogą zwiększać niezawodność i podnosić jakość połączeń głosowych oraz transmisji wideo i procesów biznesowych w sieciach IP (np. w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw bądź obsługą klienta). Program Converged Network Analyzer usprawnia łączność w heterogenicznych sieciach rozległych (WAN) oraz pozwala uniknąć chwilowych zakłóceń w transmisji IP. W tym celu program automatycznie rozpoznaje problemy i wybiera trasę zapewniającą optymalizację wydajności sieci IP, korygując w ten sposób wszelkie spadki jakości zanim zdążą one zakłócić pracę użytkowników. Opisywane rozwiązanie obejmuje jedyny w swoim rodzaju model analizy, umożliwiający informowanie administratorów systemów informatycznych o jakości usług głosowych i obsługi aplikacji w sieciach IP przy użyciu czytelnych zestawień.

Nowe aplikacje oraz telefony firmy Avaya wykorzystujące protokół SIP usprawniają działania firmy. Oferowane rozwiązania w technologii SIP współpracują z telefonami i systemami różnych producentów. Nie pojawia się więc konieczność stosowania specjalnych urządzeń. Wśród nowych rozwiązań dostępna jest, oparta na protokole SIP, aplikacja umożliwiająca przeprowadzenie telekonferencji z udziałem maksymalnie 300 osób, a także nowy moduł SIP Softphone — wirtualny telefon uruchamiany na komputerze PC. Pozwala on na nawiązywanie połączeń głosowych, informowanie o dostępności rozmówców w całym przedsiębiorstwie oraz natychmiastowe przesyłanie wiadomości. Oprogramowanie SIP Softphone jest wyposażone w interfejs umożliwiający organizację telekonferencji metodą „drag and drop” poprzez umieszczenie nazwisk z książki telefonicznej w oknie telekonferencji, a także wybieranie numerów według adresów poczty elektronicznej.

Wszystkie powyższe zastosowania działają w oparciu o nowe, zintegrowane aplikacje do zarządzania, które ułatwiają administratorom systemów informatycznych wdrażanie i nadzorowanie łączności w rozproszonych środowiskach firm posiadających liczne oddziały. Wśród nowych funkcji zarządzania zabezpieczeniami znajdują się mechanizmy pozwalające administratorom na uwierzytelnianie użytkowników i przyznawanie dostępu do poszczególnych bram w sieci za pośrednictwem centralnej konsoli, a także funkcje masowego konfigurowania i instalacji przyspieszające wdrażanie systemów łączności w oddziałach przedsiębiorstw. Funkcje te pozwalają również zmniejszyć liczbę błędów oraz ograniczyć interwencje specjalistów w poszczególnych placówkach.

Nowe rozwiązania firmy Avaya w dziedzinie telefonii IP wykorzystują możliwości produktów do obsługi łączności konwergentnej, które stanowią podstawę działania aplikacji telekomunikacyjnych dostępnych w pakiecie MultiVantage.

NOWE OPROGRAMOWANIE I APLIKACJE

Avaya Communication Manager 3.0 – najnowsza wersja flagowego sytemu telefonii IP firmy Avaya. Została ona wyposażona w nowe funkcje, w tym opcje zwiększające odporność na awarie na poziomie serwerów przedsiębiorstw (Enterprise Server Survivability) oraz przetwarzania lokalnego (Local Survivable Processing).

Avaya Converged Communications Server 3.0 – rozszerzony zestaw aplikacji zapewniających obsługę protokołu SIP w ramach oprogramowania Avaya Communication Manager. Obejmuje on nowe narzędzie do zarządzania profilami osobistymi (Personal Profile Manager) oraz usługi umożliwiające tworzenie aplikacji (Application Enablement Services), między innymi interfejs programistyczny oprogramowania Avaya Communication Manager.

Avaya Application Assurance Networking – pakiet rozwiązań służących przede wszystkim do optymalizacji działania aplikacji we wszystkich sieciach. Pierwszym udostępnionym elementem pakietu jest program Converged Network Analyzer.

Avaya Meeting Exchange: Standard Edition (dawna nazwa: Meet Me Conferencing) – aplikacja telekonferencyjna firmy Avaya zgodna z protokołem SIP, obsługująca maksymalnie 300 uczestników.

Avaya Integrated Management – nowa wersja oprogramowania do zarządzania, wyposażona w narzędzia do konfigurowania usług oraz centralnego zarządzania zabezpieczeniami.

NOWE SYSTEMY

Avaya G150 Media Gateway – system wzbogacony o funkcje zwiększające odporność na awarie.

Avaya G250 Media Gateway – system wzbogacony o funkcje zwiększające odporność na awarie, a w tym zasilanie przez sieć Ethernet (PoE), zapasowe połączenia modemowe oraz obsługę centrum kontaktowego (oba urządzenia oferują obsługę małych oddziałów firm, zatrudniających od 2 do 16 osób)

NOWE PUNKTY KOŃCOWE SIP I TELEFONY IP

Punkty końcowe SIP firmy Avaya – Avaya SIP Softphone R2; oprogramowanie wbudowane SIP dla telefonów IP Avaya 4610SW, 4620SW i 4621SW

Telefony IP firmy Avaya – Avaya 4621SW, 4625SW z kolorowym wyświetlaczem, 4622 IP Call Master dedykowane dla centrów kontaktowych