Najważniejsze zmiany dla klientów wynikające z fuzji części Banku BPH z Alior Bankiem

Na początek listopada 2016 r. planowane jest prawne połączenie wydzielonej części Banku BPH (bez kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych oraz TFI) z Alior Bankiem. Tym samym dokona się podział Banku BPH, który od tego momentu będzie obsługiwał wyłącznie klientów indywidualnych posiadających kredyty hipoteczne. Obsługa pozostałych produktów dla klientów indywidualnych oraz dla klientów biznesowych będzie prowadzona przez Alior Bank.


Do Alior Banku przeniesione zostaną wszystkie produkty i usługi poza kredytami hipotecznymi dla klientów indywidualnych, w tym m.in.: konta osobiste, karty, kredyty gotówkowe, produkty oszczędnościowe i inwestycyjne, rachunki i kredyty Kasy Mieszkaniowej Banku BPH oraz rachunki i fundusze inwestycyjne w Biurze Maklerskim. Ponadto Alior Bank przejmie wszystkie produkty dla klientów SME oraz klientów korporacyjnych, w tym: rachunki firmowe oraz produkty: kredytowe, depozytowe, oszczędnościowe, skarbowe, inwestycyjne, transakcyjne i finansowania handlu oraz faktoring.

Zmiana nie będzie wymagać od klientów podejmowania żadnych działań. Wszystkie umowy oraz warunki korzystania z produktów pozostają w mocy, w tym obowiązujące na dzień podziału opłaty, prowizje i wysokość oprocentowania. Nie zmienią się numery rachunków bankowych. Aktywne pozostaną wszystkie karty płatnicze, a do autoryzacji transakcji służyć będą te same kody PIN co dotychczas.

W dniu podziału do Alior Banku zostaną też włączone wszystkie oddziały i placówki partnerskie Banku BPH, które zachowają przez pewien czas oznakowanie Banku BPH. Dotychczasowi klienci Banku BPH – w zakresie produktów przeniesionych do Alior Banku – będą obsługiwani wyłącznie w oddziałach oznaczonych logo Banku BPH. Natomiast do połączenia operacyjnego obsługa tych produktów nie będzie możliwa w oddziałach i placówkach partnerskich z logo Alior Banku.

Bez zmian pozostają także dotychczasowe numery infolinii. Od dnia podziału zmieni się natomiast adres strony internetowej na: www.fuzja.aliorbank.pl oraz adresy e-mail do kontaktu z bankiem. Dla klientów indywidualnych i biznesowych będzie to: kontakt1@alior.pl a dla klientów korporacyjnych: businessline@alior.pl. Dotychczasowe systemy bankowości internetowej Sez@m, BusinessNet i M@kler Plus dostępne będą pod nowym adresem: https://online-fuzja.aliorbank.pl. Login i hasło do logowania, a także funkcjonalności systemów pozostaną bez zmian, podobnie będzie w przypadku aplikacji mobilnej. Wersja Lite bankowości internetowej dostępna będzie pod nowym adresem http://mobile.fuzja.aliorbank.pl.

Osoby, które spłacają obecnie kredyt hipoteczny w Banku BPH i posiadają inne produkty tego banku, będą zarówno klientami Banku BPH (kredyt hipoteczny), jak i Alior Banku (pozostałe produkty).

Szczegóły dotyczące zmian wynikających z planowanej fuzji prawnej wydzielonej części Banku BPH z Alior Bankiem zostaną przekazane klientom listownie, e-mailowo oraz za pośrednictwem bankowości internetowej. Można je również znaleźć na stronie www.zmianywbanku.bph.pl.

Ważne informacje dla klientów Banku BPH o produktach, których obsługa zostanie przeniesiona do Alior Banku. 

Wszystkie produkty

z wyjątkiem kredytów hipotecznych (i powiązanych z nimi produktów ubezpieczeniowych) dla klientów indywidualnych

Nazwa banku

Alior Bank SA

Numery infolinii

(bez zmian)

klienci indywidualni: 801 889 889 lub 58 300 75 00;

klienci bankowości osobistej: 801 300 720  lub 58 300 72 00;

klienci Biura Maklerskiego: 801 130 005 lub 58 308 56 11;

klienci Kasy Mieszkaniowej: 801 889 889 lub 58 300 75 00;

klienci biznesowi: 801 225 355 lub 58 308 56 00;

klienci korporacyjni: 801 274 274 lub 22 531 80 95

Adres do korespondencji

(zmiana)

Alior Bank SA

ul. Postępu 18b

02-676 Warszawa

Adres email

(zmiana)

Klienci indywidualni i biznesowi: kontakt1@alior.pl

Klienci korporacyjni: businessline@alior.pl

Adres strony internetowej

(zmiana)

www.fuzja.aliorbank.pl

SWIFT (BIC)

(zmiana)

ALBPPLPW

Bankowość elektroniczna

Dotychczasowe systemy bankowości internetowej Sez@m, BusinessNet i M@kler Plus dostępne pod nowym adresem:

https://online-fuzja.aliorbank.pl

Dotychczasowa aplikacja mobilna (dla urządzeń z systemem operacyjnym Android oraz iOS) pozostaje bez zmian

Wersja Lite bankowości internetowej dla urządzeń mobilnych z innymi niż Android i iOS systemami operacyjnymi dostępna pod nowym adresem:

http://mobile.fuzja.aliorbank.pl

Hasła do bankowości elektronicznej

Loginy i hasła pozostają bez zmian

Numery rachunków bankowych

Pozostają bez zmian

Karty płatnicze

Pozostają aktywne, kody PIN bez zmian

Umowy klientów zawarte z Bankiem BPH SA

Umowy pozostają bez zmian.

Zmieni się jedynie strona umów – będzie nią Alior Bank SA

Taryfy opłat i prowizji, regulaminy, tabele oprocentowania

Pozostają bez zmian

Obsługa
w placówkach (oddziały, placówki partnerskie)

z logo
Banku BPH

Obsługa bez zmian w zakresie produktów, które zostaną przeniesione do Alior Banku

z logo

Alior Banku

Brak obsługi