Najwięcej na reklamę wydał w październiku 2017 r. BZ WBK – raport IMM

moodbo, YAY Fotoard

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w październiku 2017 roku w wybranych branżach, w tym w finansowej. Najwięcej wydał BZ WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. Za nim uplasowały się Alior i Millennium.

Poza branżą finansową IMM zbadał branżę handlową, farmaceutyczną, motoryzacyjną i telekomunikacyjną. W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.

Branża Farmaceutyczna Handlowa Finansowa Motoryzacyjna Telekomunikacyjna
Wydatki 468,2 mln zł 356,4 mln zł 124,6 mln zł 123,4 mln zł 103,3 mln zł

W październiku największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.

Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.

Po wakacjach w Banku Zachodnim WBK, Alior Banku i Getin Banku pojawiły się  nowe rachunki osobiste. W Banku Zachodnim WBK pojawiło się Konto Jakie Chcę, w Aliorze Konto Jakże Osobiste, a w Getinie – Konto Proste Zasady. Kampaniom promującym nowe konta towarzyszyły także spoty wizerunkowe. Z tego względu wszystkie trzy instytucje znajdują się w czołówce banków, które wydały najwięcej na reklamę w październiku 2017.

Opracowano na podstawie danych IMM.