Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w październiku 2017 roku w wybranych branżach, w tym w finansowej. Najwięcej wydał BZ WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. Za nim uplasowały się Alior i Millennium.
Poza branżą finansową IMM zbadał branżę handlową, farmaceutyczną, motoryzacyjną i telekomunikacyjną. W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.
Branża | Farmaceutyczna | Handlowa | Finansowa | Motoryzacyjna | Telekomunikacyjna |
Wydatki | 468,2 mln zł | 356,4 mln zł | 124,6 mln zł | 123,4 mln zł | 103,3 mln zł |
W październiku największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.
Po wakacjach w Banku Zachodnim WBK, Alior Banku i Getin Banku pojawiły się nowe rachunki osobiste. W Banku Zachodnim WBK pojawiło się Konto Jakie Chcę, w Aliorze Konto Jakże Osobiste, a w Getinie – Konto Proste Zasady. Kampaniom promującym nowe konta towarzyszyły także spoty wizerunkowe. Z tego względu wszystkie trzy instytucje znajdują się w czołówce banków, które wydały najwięcej na reklamę w październiku 2017.
Opracowano na podstawie danych IMM.