Największy polski bank w Bankier.pl

Dostępna na stronach Bankier.pl oferta PKO BP zawiera szeroki wybór kont osobistych, kredytów, kart kredytowych i lokat. On-line można zamówić kredyt lub pożyczkę hipoteczną (np. na zakup mieszkania) oraz kredyt konsolidacyjny (pozwala na połączenie kilku kredytów w jeden).

PKO BP jest pierwszym z największych polskich banków, który na tak szeroką skalę rozpoczął dystrybucję swoich produktów w Internecie. Dotychczas swoje produkty w sieci sprzedawały głównie banki wirtualne oraz niektóre banki zagraniczne.

Wiele wskazuje na to, iż podobne działania podejmą także kolejne duże banki. „Zawartość Centrum Finansowego docelowo pokryje całą ofertę dostępną na rynku. Już niedługo w Bankier.pl pojawią się kolejne instytucje finansowe, co pozwoli internautom wybierać spośród kilkunastu nowych produktów finansowych.” – zapowiada Waldermar Wysowski, Dyrektor Ds. Sprzedaży Produktów Finansowych Bankier.pl S.A.

Rozwojowi e-commerce w Polsce sprzyja stale rosnąca popularność internetu. Z sieci korzysta już regularnie ponad 6,4 mln Polaków. Jak wynika z badania TNS Interbus, przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2004 roku, 14% internautów powyżej 15 roku życia korzysta z usług bankowych za pośrednictwem Internetu. Wśród nich dominują osoby o ponadprzeciętnych dochodach, ale z bankowości internetowej chętnie korzystają również ludzie młodzi.

„Internet jest obecnie najdynamiczniej rozwijającym się medium. Coraz więcej Polaków właśnie w Internecie poszukuje aktualnych informacji, w tym informacji o ofercie instytucji finansowych. Przyzwyczajamy się również do bankowości elektronicznej i zaczynamy doceniać płynące z niej korzyści. Sprzyja to działalności serwisów gromadzących w jednym miejscu wiele ofert bankowych, takich jak Bankier.pl” – mówi Sławomir Stępniewski, Prezes HYPERmedia, agencji obsługującej PKO BP.

Obecnie odwiedzający Bankier.pl mogą wybierać spośród ponad 50 produktów finansowych, firmowanych przez 20 instytucji finansowych. Oferta skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych jak i do firm. Oprócz tradycyjnych produktów bankowych jak konta, karty, kredyty czy lokaty w Centrum Finansowym można także m.in. założyć rachunek inwestycyjny, przystąpić do OFE, skorzystać z usług firmy leasingowej czy wywiadowni gospodarczej.

Zestawienie wielu konkurencyjnych ofert na jednej stronie jest niewątpliwą korzyścią dla osoby poszukującej produktu finansowego. Ułatwia to porównanie ofert oraz wybranie najlepiej dopasowanej do naszych potrzeb. W dokonaniu wyboru pomaga również wyspecjalizowany konsultant dostępny pod numerem infolinii oraz adresem e-mail. Powoduje to rosnącą skłonność Polaków do poszukiwania ofert finansowych właśnie w internecie. Tendencję potwierdza dynamiczny wzrost oglądalności portali finansowych w ostatnim czasie, a także rosnąca liczba sprzedawanych za ich pośrednictwem produktów. W Bankier.pl liczba składanych wniosków rośnie z każdym miesiącem o blisko 20%.

Wysoki wzrost sprzedaży możliwy jest m.in. dzięki aktywnej polityce prosprzedażowej. Produkty dystrybuowane przez Bankier.pl można zamawiać nie tylko na stronach portalu, ale także w partnerskich serwisach www, głównie wortalach finansowych, w ramach programu Internetowe Centra Finansowe. Sukcesem okazał się również System Partnerski, który pozwala osobom fizycznym na otrzymywanie prowizji z tytułu produktów i usług zamówionych za pośrednictwem Bankier.pl. Zamawiając samodzielnie lub polecając znajomemu konto czy kartę można zarobić kilkadziesiąt złotych, natomiast w przypadku kredytu mieszkaniowego może to być nawet 1000 zł. Obecnie produkty finansowe poleca ponad 2500 partnerów Bankier.pl.