Nationale-Nederlanden wspiera męską kampanię Movember Polska 2016

Nationale-Nederlanden wspiera 3. edycję kampanii Movember Polska, której celem jest nagłośnienie kwestii profilaktyki nowotworowej wśród mężczyzn. Dzięki sukcesowi poprzedniej edycji, w czasie tegorocznej akcji przy wsparciu m.in. towarzystwa ubezpieczeniowego realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn w całym kraju.

Movember Polska

Movember Polska stanowi niezależny element międzynarodowej kampanii zachęcającej mężczyzn do profilaktyki. Akcja polega na zapuszczaniu w listopadzie wąsów, które prowokują do dyskusji – rozmowy o raku jąder i prostaty, by uświadamiać panom, ale też paniom, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia.

Na całym świecie akcję Movember wspierało i wspiera wiele znanych osób. Wśród nich znaleźli się Nick Offerman, Jude Law czy Brad Pitt. Tegoroczną kampanię w Polsce wspierają siatkarze mistrza Polski – drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W jej składzie są także zawodnicy reprezentacji, m.in. Dawid Konarski, Paweł Zatorski, Rafał Buszek, Mateusz Bieniek i Grzegorz Bociek. Dzięki nim, a także wszystkim partnerom przekaz Movember ma szansę dotrzeć do jak najliczniejszego grona mężczyzn – zaznacza Jakub Kajdaniuk, Fundacja Kapitan Światełko, organizator polskiej edycji akcji Movember Polska.

Bezpłatne badania dla mężczyzn

Bezpłatne badania jąder – na wzór profilaktyki nowotworów piersi prowadzonej już od lat – są pomysłem, jaki nie był dotychczas realizowany w ramach akcji Movember jeszcze nigdzie na świecie. Dzięki zaangażowaniu wielu firm oraz Nationale-Nederlanden wspierającego kampanię i ambasadorom Movember Polska, mężczyźni będą mogli spotkać się z lekarzami i oswoić się z badaniami, które są kluczowe we wczesnym wykrywaniu nowotworów jąder i prostaty.

 

Jako Nationale-Nederlanden od lat wspieramy temat profilaktyki zdrowia oraz we współpracy z licznymi partnerami społecznymi zachęcamy do badan profilaktycznych i zdrowego stylu życia. Z organizatorami kampanii Movember Polska połączył nas wspólny cel – przekonanie panów do stosowania profilaktyki nowotworowej. Wierzymy, że dzięki niestandardowym akcjom zachęcimy mężczyzn do troski o to, co najważniejsze – własne zdrowie i życie. Bo profilaktyka nowotworowa to nic skomplikowanego i trudnego. Wystarczy tylko chcieć wdrożyć jej zasady do codziennego życia i konsekwentnie je stosować. Warto, bo jest to najprostszy krok do zdrowia – wyjaśnia Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

 

Idea Movember

Movember, to zlepek dwóch angielskich słów: moustache i November. Właśnie z tego powodu akcja organizowana jest co roku w listopadzie. Charakteryzuje ją kreatywny koncept, męski znak rozpoznawczy – wąsy – które są logiem kampanii, a także narzędziem do przekazu, w tym sposobem wyrażania poparcia dla akcji. Dlaczego wąsy? Dzięki tej niestandardowej promocji, każdy mężczyzna może stać się ambasadorem projektu. Są one również punktem wyjścia do rozmów mężczyzn i kobiet z panami nt. profilaktyki zdrowia pod kątem męskich nowotworów.

 

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:

Dodatkowe szczegóły na temat tegorocznej akcji można znaleźć na stronie www.movember.org.pl oraz profilu na Facebooku Movember Polska.