Nest Bank i PSP podpisały umowę. Klienci banku otrzymają BLIKA bardzo szybko

Nest Bank podpisał umowę z Polskim Standardem Płatności dotyczącą uczestnictwa w systemie BLIK. Obecnie w banku trwają testy family&friends. Płatności BLIK będą dostępne dla klientów Nest Banku do końca trzeciego kwartału br.

Nest Bank

Prace nad wprowadzeniem BLIKA w Nest Banku już trwają. Obecnie rozwiązanie jest na etapie testów wewnętrznych. W związku z tym BLIK pojawi się w aplikacji mobilnej Nest Banku najpóźniej do końca trzeciego kwartału 2020 r. Klienci Nest Banku będą mogli płacić BLIKIEM w transakcjach internetowych (e-commerce), w sklepach stacjonarnych (POS) oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.

Według użytkowników bankowości mobilnej, BLIK błyskawicznie stał się najwygodniejszą i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze, w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 34,7 mln transakcji kartami w internecie, przy 57,5 mln transakcji BLIKIEM. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku Polacy zrealizowali blisko 78 milionów transakcji BLIKIEM, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji. BLIKIEM można nie tylko wygodnie płacić w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych, ale także wypłacać pieniądze z bankomatu.

Nest Bank od samego początku działalności konsekwentnie rozwija swoje kanały digitalowe oraz wprowadza usługi cyfrowe ułatwiające codzienne płatności. Nest Bank jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwił zakładanie konta przez wideo rozmowę z konsultantem. Obecnie bank skupia się na dostarczaniu usług ułatwiających klientom prowadzenie biznesu online – między innymi narzędzi do obsługi faktur czy zakładania i prowadzenia sklepu internetowego.

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. BLIKA udostępnia już 14 banków lub grup bankowych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Źródło: PSP