Nest Bank udostępnił kartę wirtualną

Klienci Nest Banku mogą już korzystać z karty wirtualnej. Umożliwia ona płacenie zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Co więcej, klient może ją otrzymać niemal natychmiast po założeniu konta. – Karta wirtualna to kolejny krok w stronę pełnej mobilności. Chcemy, żeby nasze produkty były dostępne w mgnieniu oka, a cała ścieżka powitania klienta – najszybsza na rynku – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku.

Z karty wirtualnej klienci Nest Banku mogą skorzystać niemal natychmiast. Wystarczy, że zalogują się do aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej, wejdą w zakładkę „Karty” i klikną „Aktywuj”. W ten sposób w kilkadziesiąt sekund mogą zacząć korzystać z karty wirtualnej. Po dodaniu karty do portfela mobilnego, zapłacimy nią zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy użyciu telefonu, opaski lub zegarka i wypłacimy gotówkę z bankomatów z funkcją zbliżeniową. Do zakupów online przydadzą się dane karty, które znajdują się bezpośrednio w aplikacji mobilnej banku lub są dodane do portfela mobilnego.

Za aktywację i korzystanie z karty wirtualnej Nest! nie pobiera opłat. Karta wirtualna Nest Banku powstała we współpracy z Visa, jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych oraz przy wsparciu procesora kart płatniczych – firmy Fiserv Polska.

– Tworząc bankowość Nest!, kierujemy się trzema zasadami – ma być mobilnie, nowocześnie i w dobrej cenie. Pomaga nam w tym technologia, której najlepszym przykładem jest niepozorna i wszechstronna karta wirtualna. Przede wszystkim, jest dostępna natychmiast, nie trzeba na nią czekać ani martwić się, czy przyjdzie na czas. W kilkadziesiąt sekund można ją „wyrobić” i zacząć z niej korzystać, nie generując przy tym plastiku – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku. – Karta wirtualna to kolejny krok w stronę pełnej mobilności. Chcemy, żeby nasze produkty były dostępne w mgnieniu oka, a cała ścieżka powitania klienta – najszybsza na rynku. Już teraz wystarczy mniej niż 10 minut, żeby założyć i w pełni korzystać z konta w Nest!. Wkrótce pokażemy kolejne nowości – dodaje Janusz Mieloszyk.

– Już co piąty Polak korzysta z możliwości płacenia smartfonem w sklepach stacjonarnych, a blisko ¾ używa tych urządzeń do płacenia w internecie1 . Rośnie grono konsumentów, którzy są skłonni do płacenia kartami wirtualnymi. Dodanie karty płatniczej do smartfona, smartwatcha, a coraz częściej także sklepu internetowego, serwisu streamingowego, czy ulubionej aplikacji nie byłoby możliwe bez tokenizacji. Technologia ta powstała jako kolejna warstwa zabezpieczeń płatności, ale niesie za sobą zupełnie nowe możliwości dla konsumentów i sprzedawców. Dzięki niej sprzedawcy mogą stworzyć proste i bezpieczne rozwiązania płatnicze, które nie tylko mają potencjał, by przełożyć się na 3-procentowy wzrost liczby zatwierdzonych transakcji, lecz także sprawić, że konsumenci będą do nich chętniej wracać – mówi Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.

Nest Bank już od dłuższego czasu we współpracy z partnerami wprowadza nowoczesne rozwiązania cyfrowe dla swoich klientów. Dzięki nim mogą oni realizować transakcje telefonem, opaską czy zegarkiem. Co więcej, Nest Bank jako pierwszy na świecie, we współpracy z Visa i Fiserv, wprowadził rozwiązanie Visa Mobile.

– Obecnie dla klientów bardzo ważna jest automatyzacja procesów, ich maksymalne upraszczanie i możliwość załatwienia spraw bez wychodzenia z domu, poprzez „jedno kliknięcie”. Ten trend mocno przyspieszyła pandemia i wciąż przybiera on na sile. Wpisuje się w niego również wirtualna karta płatnicza. Konsumenci chętnie jej używają, ponieważ już samo jej założenie nie wymaga szeregu skompilowanych operacji. Jesteśmy przekonani, że ten produkt zadowoli najbardziej wymagających klientów, którzy oczekują usług na najwyższym poziomie – komentuje Krzysztof Polończyk z Fiserv Polska S.A.

Nest Bank umożliwia również dodawanie zarówno kart wirtualnych, jak i plastikowych do portfeli mobilnych z poziomu aplikacji mobilnej.
Karta umożliwia skorzystanie z chargebacku oraz rozwiązań Visa

Funkcjonalności karty wirtualnej są niemal identyczne jak tej plastikowej, a transakcje nią wykonywane są chronione możliwością skorzystania z procedury chargeback. Procedura ta oznacza, że bank płacącego może próbować odzyskać od sprzedawcy pieniądze za wadliwe albo niedostarczone zakupy opłacone kartą Visa. Kartę wirtualną można także dodać do Visa Mobile, nowego rozwiązania płatniczego, a także innych usług dostępnych dla posiadaczy kart Visa wydanych przez Nest Bank.

Źródło: Nest Bank