Nest Bank wprowadził nową bankowość elektroniczną. Ale system jest dostępny na razie tylko dla wybranych

Nest Bank poinformował o wdrożeniu nowej bankowości elektronicznej, do której za pomocą API mogą się podpinać fintechy. Na początek zrobiły to SkyCash i FinanteQ. Z nowej bankowości internetowej i mobilnej mogą na razie korzystać tylko wybrani klienci.

System dostępny jest dla osób, które założyły konto po 28 października 2018 lub dostały informację z banku o zmigrowaniu danych finansowych na nową platformę. Ja niestety nie znalazłem się w tej grupie wybrańców. Aplikacja mobilna zostanie udostępniona klientom w sklepach Google Play i App Store  z momentem zakończenia standardowej weryfikacji aplikacji przez Google i Apple.

Jak informuje Nest Bank w komunikacie prasowym, nowy system został dostosowany do standardów Responsive Web Design oraz zbudowany z myślą o tzw. otwartej bankowości. Po wejściu w życie zapisów dyrektywy PSD2, banki będą musiały dostosować swoje systemy do integracji z zewnętrznymi podmiotami. Fintechy oraz platformy płatnicze uzyskają dostęp do danych związanych z historią transakcyjną klientów, co umożliwi przenoszenie całej relacji z jednego banku do innego. Dostęp do bankowych API pozwoli z kolei na ich integrację z rozwiązaniami zaproponowanymi przez fintechy.

– W oparciu o nowe możliwości, jakie daje Nest Bank API, już niebawem udostępnimy klientom proste i innowacyjne funkcjonalności ułatwiające przenoszenie konta bankowego oraz wszystkich relacji z innych banków do Nest Banku – zapowiada Małgorzata Adamczyk, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Nest Banku. – Będziemy je wprowadzać zgodnie z nowymi kierunkami, jakie wytycza PSD2. Zarówno w  zakresie procesów obsługowych, weryfikacji tożsamości klienta, jak i również usług płatniczych – dodaje.

– Już dzisiaj nasi klienci mogą płacić telefonem z wykorzystaniem Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay. W przyszłym roku mamy zamiar udostępnić również BLIK. Dzięki Nest Bank API chcemy także wychodzić z płatnościami do serwisów zewnętrznych popularnych wśród klientów lub takich, które mają duży potencjał, aby odpowiedzieć na ich nowe potrzeby – mówi Adamczyk.

Pierwszymi fintechami, które podłączyły swoje usługi do platformy Nest Banku są SkyCash, InteliWISE i Finanteq. Integracja ze SkyCash umożliwia dokonywanie płatności w aplikacji mobilnej SkyCasha bezpośrednio z konta w Nest Banku. Moduł mCommerce udostępniony w bankowości mobilnej Nest Banku przez Finanteq pozwala na wnoszenie opłat parkingowych, kupno biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe, zamawiane taksówek czy rezerwację hoteli. Natomiast InteliWISE oferuje wykorzystanie swojej technologii przy integracji z Nest Bank API. Dzięki temu dowolny partner zewnętrzny banku może budować aplikacje, które potrafią prowadzić swobodną konwersację z klientem. Bank planuje także we współpracy z InteliWISE zaproponować klientom nowe możliwości bankowania oparte o wykorzystanie sztucznej inteligencji na poziomie UX.

Na potrzeby nowych partnerów Nest Bank wystawił dedykowane środowisko testowe  – Sandbox. Będzie on służył do integracji z zewnętrznymi serwisami i aplikacjami wraz z pełną dokumentacją wystawionych usług.